Dag 2 - Eerste Surfie - Reisverslag uit Vila do Bispo, Portugal van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Dag 2 - Eerste Surfie - Reisverslag uit Vila do Bispo, Portugal van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Eerste Surfie

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

06 April 2016 | Portugal, Vila do Bispo

Lissabon -
Alvorens ontbijt te halen geprobeerd de auto dichterbij te parkeren. Stom! Zeker omdat ik had besloten te rijden. Wederom onze relatie op de proef gesteld en blijk gegeven van stalen zenuwen.
Na een dikke 3 kwartier rondjes rijden de auto op nagenoeg dezelfde plek teruggezet. Toch maar de boardbag terug sjouwen dan.
Vlug een Pasteleria ingedoken en heerlijke croissantjes, gebakjes en koffietjes gehaald voor een poep en een scheet. Opgepeuzeld op ons dakterrasje met schitterend uitzicht over Lissabon.
Daarna besloten we de surfplanken van nut te laten zijn en naar de zuidkust te rijden. Navigeren ging fantastisch, want: één lange rechte weg omlaag. Ook hoefde niemand meer onder de boardbag te liggen, die hadden we op het dak gebonden.
De reis ging voorspoedig, met slechts een klein kritiek momentje op het einde. Al navigerend naar een villa vol vrienden van Ad, viel op het laatste moment de iPhone uit. Stonden we daar naast een weiland met alleen een paard dat ons meewarig aankeek.. Gelukkig was de redding nabij, we konden Mark bellen met mijn telefoon en hij kwam ons ophalen om ons naar de villa te brengen.
Daar werden we hartelijk ontvangen door 6 bruine surfdudes. Ze stonden op het punt om naar strand te gaan, een plan waar wij natuurlijk wel oren naar hadden.
Na een uurtje koortsachtig rondjes rijden op zoek naar de beste surfspot, streken we uiteindelijk neer op het prachtige strand van Beliche.
De jongens waren lekker aan het 'rippen' en ik was lekker keer op keer over de kop aan het gaan. Na afloop heb ik nog wel geript trouwens, namelijk mijn surfpak.. Meehh.
's Avonds werd er vegetarisch en suikervrij gekookt en om 22.30 lag iedereen te maffen! This is my kind of vacation!
Het enige waar ik nog even aan moest wennen was het permanente geknetter van scheten met bijbehorende luchten..

• 18 April 2016 - 08:54

Jana:

Ik vind je wel dapper hoor Jeanette, geduldig ook, een uurtje rijden voor golven pfffff. Gelukkig kon je daarna heerlijk van het zonnetje genieten.