Back to reality - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Back to reality - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Back to reality

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

23 April 2016 | Nederland, Katwijk-Midden

Hallo handvol vrienden en familie die geïnteresseerd zijn in ons kleine reisje naar Portugal!

De eerste week heb ik heel enthousiast dag voor dag beschreven, maar nu zit ik alweer in het vliegtuig terug en heb ik besloten van het overige deel van de vakantie maar even in één keer verslag te doen.

Carrapateira
Hier hebben we vooral genoten van ons heerlijke appartementje, het weer was niet echt top en de golven ook niet.. Dagje naar het zuiden gereden, dagje gevist, boekje gelezen, lekker chill. Oja, nog 'gesurfd' bij Portimão, interessanter was het moment daarna, dat we gingen opwarmen bij een hippe strandtent met de lekkerste chocolademelk ever.

Arifana
De laatste dag in Carrapateira begon met een hoop sunshine waar we uitgebreid bakkies koffie drinkend van hebben genoten. Daarna spullen ingepakt, uitgecheckt bij onze maffe veganistische landlord en doorgereden naar Arifana. Ik vind dit een te gekke naam voor een surfspot en het was er ook super chill. We hadden een mooi hostel met grote ramen en zeezicht.
1e nacht een meerstemmig snurk concert gegeven aan Ad samen met twee Duitsers. 2e en 3e nacht toch maar privé kamertje geregeld zodat Ad gewoon een stomp kon uitdelen als ik begon te snurken.
Goed gezelschap ook van Xião Yáng, 'call me Louis', die mee was met een groep uitwisselingsstudenten om te leren surfen. We hebben zo hard gelachen om deze boy, hij was heel nieuwsgierig en vooral telkens heel verbaasd over de hoeveelheid groenten die we aten. Op een gegeven moment waren we klaar met eten, hij had sardientjes met rijst gegeten, toen zei hij: 'O wait I forgot my vegetables'. Komt 'ie terug met een bordje met een hoopje sla met cocktailsaus en een banaan! Hahaahha we lagen helemaal in een deuk, sorry voor dit verhaal je had er bij moeten zijn. Ik heb wel een foto gemaakt voor de liefhebbers.

Carcavelos
Na 3 dagen Arifana door de stromende regen een dagje naar het noorden gereden. We kwamen langs allerlei industrie en besloten dus telkens door te rijden. Uiteindelijk aangekomen in een supersjiek hostel in Cascais, vlak bij Lissabon. Twee nachten daar verbleven, maar volgende keer gaan we gewoon weer in een crap hostel want die eigenaresse was veel te netjes en we durfden bijna niet te bewegen daar, haha! 'Gesurfd' in Carcavelos.

Sintra
Op weg naar Ericeira een ochtendje in Sintra rondgewandeld. Ongelofelijk vet!! Hoge bossige heuvels met kastelen erop.. Vonden we hééél leuk, voor de kuiten was het minder leuk.

Ericeira
Laatste week in Ericeira verbleven. Hostel was helemaal top, Ericeira 55, echt een aanrader. Wij hadden eerst de skate kamer en daarna de Woodstock kamer. Veel rondgereden, 'gesurfd' en in de zon gelegen. Oja en ik heb een redelijk ernstige obsessie ontwikkeld voor stukjes plastic die op het strand aanspoelen, dus daar hebben we er heel veel van verzameld..

Surf skills
Misschien is het je opgevallen dat ik surfen tussen aanhalingstekens schrijf. Dit komt omdat mijn surfniveau schrikbarend laag is gebleken. Laatst heb ik in Peru heel leuk gesurfd en daardoor was ik aardig zeker van mijn zaak, maar in Portugal ben ik flink door te mand gevallen. Meerdere keren lag ik als een aangespoelde walvis op mijn plank te spartelen, tussen debuterende Duitsers die het er nog beter vanaf brachten dan ik.
Maar ik laat mij niet van mijn stuk brengen, ik zal het leren! Gelukkig heb ik een hele lieve en geduldige privé surfleraar, die overigens wel heel lekker gesurfd heeft deze vakantie (zonder aanhalingstekens).
Lichtpuntje is dat de laatste dag de golven heeeel beginners vriendelijk waren en ik de vakantie toch in stijl, namelijk staand op een golf, kon afsluiten.

Dames en heren, als je tot hier gekomen bent met lezen, bedankt voor jullie interesse, wij zijn weer helemaal ontspannen en ready to study/work/whatever.

See you soon!

Xxx Jeanette (en Ad)

  • 23 April 2016 - 18:09

    Petra:


  • 23 April 2016 - 18:14

    Petra:

    Gsus tekst weg??

  • 23 April 2016 - 21:24

    Jonna:

    Haha geniaal! De aanhouder wint!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Katwijk-Midden

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 1511
Totaal aantal bezoekers 55372

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: