Dag 1 - Geduld is een schone zaak - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Dag 1 - Geduld is een schone zaak - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Geduld is een schone zaak

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

05 April 2016 | Portugal, Lissabon

Na een half jaar voorpret was het eindelijk zo ver. Door onze moeders afgezet bij Schiphol begint onze surftrip naar Portugal.
In het vliegtuig zien we de bewolking verdwijnen naarmate we zuidelijker vliegen. Dat belooft al veel goeds. De stewardess loopt langs met een trolley vol versnaperingen. Hongerig bestellen we twee bakjes noodles a 7 euro en zo geschiedde de eerste rip-off van deze vakantie. De tweede volgt al snel na aankomst op de luchthaven van Lissabon. Goedkope huurauto blijkt stiekem twee keer zo duur.
We laten ons niet uit het veld slaan en beginnen aan de volgende beproeving: naar het Airbnb appartement rijden. Ik lig onder twee surfboards, met hoofd tussen boardbag en autodeur geklemd, te navigeren d.m.v. de iPhone terwijl Ad rijdt en ik me probeer in te beelden wat hij ziet.
Het duurt nog best lang voordat we een kleine fittie maken. Aangekomen in een donker straatje met hellingshoek 45 graden, blijkt dit niet onze overnachtingsplek te zijn. Verkeerde adres ingetikt.. Wel een snauwtje waard dus, als je voor niets een half uur lang rondjes hebt gereden over mega stijle éénrichtings-weggetjes. Daar komt nog bij dat deze Bourgondiërs al 6 uur teren op een schamel bakje vliegtuignoodles.
Hoe dan ook, uiteindelijk toch aangekomen op locatie, na nog even 5 straten en 10 trappen met een boardbag gesjouwd te hebben. Hulde aan Ad!
De super gedetailleerde reistips uitwisseling van 4 Duitsers zoveel mogelijk ontwijkend hebben we in het appartement/hostel even snel iets gekookt en gegeten. Daarna voldaan en trots op onze stalen zenuwen op bed geploft.
Nu mag de vakantie wel echt gaan beginnen :)

• 15 April 2016 - 10:20

Petra :