Waterpret - Reisverslag uit Michigan, Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Waterpret - Reisverslag uit Michigan, Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Waterpret

Door: Jeanois

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

24 Juni 2009 | Verenigde Staten, Michigan

Hallloooooo evriebaddie

Bram: Sorry deze compjoeter is heel erg sloom dus foto's zitten er niet in tot we in Chicago zijn (wat zaterdag is)
Pap: Jerry en Jackie reden motor ja
Ils: Dat is goehoeheod nieuws! Laat even weten als je een bedrag weet:) En was de preunie nog wat?

Nou en gisteren was een toffe dag jo! Ik was voor de eerste keer sinds we in de states zijn op een normale tijd wakker, namelijk half 8. Dat kwam erg goed uit want we vertrokken om 8 uur al om naar Silver Lake te gaan. Eenmaal daar hadden J&J alweer iets leuks voor ons in petto, want we gingen mee met de 'Macwood Dune Ride'!! Dat zit namelijk zo: bij Silver Lake hebben ze hele mooie zandduinen en als mensen die zien komt het kind in hen naar boven en willen ze alleen maar met een autootje over de duinen crossen. Zo kwam het dus dat wij in zo'n voertuig belandden om vervolgens met omdraaiende magen over de duinen te scheuren. Het was zelfs nog informatief want af en toe stopte onze chauffeuse om iets interessants te vertellen. Bijvoorbeeld dat de duinen bewegen en dat er al hele bossen onder het zand zaten en zelfs een vakantiehuisje!
Na de duinavonturen was het tijd om naar Pentwater te rijden waar ik een Spierenburg overdosis kreeg. We hebben allemaal relatives ontmoet: LaVerle (is dat geen ge-wel-di-ge naam?) de moeder van Leo uit Washington, haar zuster + man, Jerry's zus + man, Leo's zus: Patti + man Jim en hun hilarische hond. Jemig ik heb nog nooit een grappiger beest gezien, hij was heel dik en had van die hele lieve uitpuilende stripfiguur ogen (voor de kenners: zoals die cavia op youtube). Ze hadden ook een vet portret van Splinter en Hattie Spierenburg hangen (waar alle amerikaanse Spiertjes uit voortgekomen zijn) en daaronder een plant die nog van hen was. Dat vond ik heel vet dus ik heb een stekje meegenomen (ik hoop zo dat die overleefd..!). Verder is Patti eigenares van een koffiehuis en dat kwam ons heel goed uit want dit betekende dat we de lunch of a lifetime voorgeschoteld kregen. Ik heb 2 broodjes chicken/cherry op, een zakje chips, 3 chocolatechipcookies en strawberry shortcake. Je zou denken dat ik dan propperdepropvol zou zitten maar nee, dan was er nog avondeten. Maar dat vertel ik zo want er was NOG iets vets. We reden uit Pentwater vandaan door het plaatsje Hart om nog even wat Spierenburg nostalgie momenten te beleven. Toen waren we weer in Silver Lake en daar had Jackie alweer een plannetje gesmeed: Jeanette will go on the wave ride! Jeanette wist niet wat haar overkwam! Moest ik op de jetski!! Haaaaaaah nou het was vetttttt echt ik zat de hele tijd te gieren. Ik kon al die pret natuurlijk niet voor mijzelf alleen houden dus ik crosste terug om moeders op te halen. Superstoer sprong ze met kleren en al achterop (die uiteindelijk zeiknat waren) en met 50 mph gingen we ervandoor. Het was zo enorm grappig om over die golven heen te stuiteren, ik was heel erg in mijn nopjes.
Nou na alle jetski lol gingen we iets verderop op bezoek bij vrienden van Jean en Kevin en dat was ook heul erg leuk want daar kreeg ik weer de kans om me vol te proppen met allerlei vreselijke dingen:D Hier heb ik genuttigd: een stuk lasagna met spaghetti erin, knoflookbrood, salade, druiven, snicker/appelsalade, kersentaart, kersenstrudel en 's mores (crackers met een marshmallow en sjokola erop gepropt). Jullie begrijpen wel dat ik me aardig begin te hechten aan de amerikaanse eetgewoonten en dat ik vandaag dus een balansdag houd.
We hebben met zijn allen nog een stuk gevaren op het zilvermeer en ik en Brittni (dochter van de vrienden) gingen op zo'n hotseklots band achtig ding waar je gegarandeerd vanaf gelanceerd wordt. Heuuuuuuuuuuul erg leuk allemaal. Nou dat was dus echt een TOPdag, etenswise en watersportwise.
Dag lieve poppedopjes
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 Juni 2009 - 16:51

    Leonie :

    Jana, je bent echt de gaafste moeder ooit, ik probeerde me net mijn eigen moeder achter op een jetski voor te stellen maar het was al te lachwekkend om voor te stellen dat ze uberhaupt achter op zo'n gierend gevaarte zou gaan zitten! Nou veel plezier nog lieverds en jeanette: je hebt straks drie balansweken dus doe maar lekker amerikaans!

  • 25 Juni 2009 - 07:04

    Anna :

    poppedopjes????????? 't is dat ik geen tijd heb,

    kisses

  • 25 Juni 2009 - 12:35

    Marieta18jaarahha:

    ik vind je verhaaltjes vet leuk, ik zie je ook echt precies met al dat eten op je heen zitten en met een lachende bek op de jetski. nog 11 dagen en dan moeten we een plan verzinnen om in den haag vervelend te doen. ik hoop dat je nog veel meer leuke dingen gaat beleven! roosbeef komt naar lowlands en we moeten pieter erheen dwingen. ennee ennee we missen je. gelukkig ben je niet dood en vergaat het je erg goed. niet te amerikaans worden en geniet van de vrijheid. GOSH het leven is zwaar. blablabla ik verveel me.

  • 25 Juni 2009 - 12:42

    Bram:

    omgomgomg chicago :O stond dat ook nog op het lijstje demn....een jetski :O dat is voor verwende mensen! nou je treft het wel zeg, tot de volgende blog!

  • 26 Juni 2009 - 09:07

    Anton En Lucas:

    Felicitations avec ton bac!! (mieux vaut tard que jamais). Geniet maar van al die gemotoriseerde activiteiten, als je terug in Katwijk maar weer lekker gaat fietsen. Triest nieuws omtrent Michael Jackson jullie zijn trouwens niet ver van zijn geboortestaat (Indiana).
    A bientot

  • 26 Juni 2009 - 20:46

    Leo :

    Hoooooooooi schatties sorry voor twee reacties maarrr ik heb naast dat de king dood is, wat ik echt zo jammer vind, nog een erg bericht. We (ik fem bram) zaten vandaag op strand in scheveningen en femke ging een beetje jengelen dat ze neit meer op strand wou zitten dus toen zeiden wij okee maar dan moet je wel iets heeel leuks gaan verzinnen wat we kunnen doen en toen heeft ze een tattoo laten zetten:o binnenkort vast foto's op dr hyves maar dit was even een korte newsflash

    groetjes van leo

  • 27 Juni 2009 - 11:00

    Andrea Spier:

    Heeee hallo
    Hahhahahah je ben echt al naar veel dingen geweest niet te geleuven. En het eten is ook genieten hahah zo te lezen ;) nou doe je moedertje de groete byeeeeeee!

  • 28 Juni 2009 - 22:30

    Carolien:

    la Verle/lunch of a lifetime/ etenswise en watersportwise

    je killt me jean:D HAAAAHA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Michigan

Amerika baby!

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2009

Laatste bericht :(

02 Juli 2009

M i c r o b e r i c h t

28 Juni 2009

BOOM.. Chicago!!!

24 Juni 2009

Waterpret

22 Juni 2009

Holland in Michigan..
Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 55418

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: