Holland in Michigan.. - Reisverslag uit Michigan, Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Holland in Michigan.. - Reisverslag uit Michigan, Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Holland in Michigan..

Door: Jeanois

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

22 Juni 2009 | Verenigde Staten, Michigan

Dag mijn kleine koekeltjes!

De enige reden waarom ik nu nog berichtjes schrijf is omdat ik steeds zulke lievepieve berichtjes terug krijg:D
Dus:
Leo: Zeg maar tegen Pietie dat ie dan eerst zijn rijbewijs moet halen mehehehe
Niki: Wens Eem heuuuuuul veel succes van mij en als ze het niet haalt geeft het ook niet want dan heeft ze in elk geval keihard haar best gedaan
Anna: Jij en Jan ook heel veel succes met de winkel en maak het extra mooi want ik moet er wel vaak koffie'tjes willen drinken..

Nou en verder zijn het weer 2 gestoorde dagen geweest:D
Gisteren moest ik dus naar de kerk en hoewel ik er tegen op zag vond ik dat ik maar mee moest gaan want we zijn ten slotte wel in Amerika.. Achteraf had ik er dan ook nul spijt van want zoals alles maken ze ook van de kerk hier een heule happening. De kerk paste ook alweer helemaal in het perfecte Desperate Housewives plaatje, want er was een (erg goede) band en ze hadden een kinderkoor geregeld omdat het Vaderdag was enzovoort. Dat vind ik wel leuk, ze vieren echt elke feestdag die er maar te vieren valt. Dus 100 miljoen kindertjes zongen een schattig liedje over lieve vaders, zo zoet dat het glazuur bijna van je tanden sprong.
Hierna gingen we in een stikhete auto (al die airco's hier zijn dus echt niet overbodig) naar een lunch cruise. Haaaaaaha wat leuk was dat! Ik was wel een beetje suffig maar ik zat prima daar boven op die boot met een lief mannetje die op zijn piano liedjes speelde. Jackie kon het natuurlijk niet laten om aan hem te verkondigen dat we uit Holland kwamen en dat ik graag 'Strangers in the night' zou horen. Dus zo kwam het dat we de rest van de cruise hoorden: 'How's Holland doing over thereeee?' Jackie is echt een grappige vrouw en vooral als ze samen met haar man Jerry is, die twee vitten best wel vaak maar nooit een echt slecht woord en ze lachen het er altijd weer af. Nouja goed en na de cruise gingen we 'thuis' een heerlijk stukje oreo-taart eten want het was ooook nog eens Jean's verjaardag! Het kon weer niet op hoor.. Toen heb ik nog twee films gekeken, want ze houden hier van films (heeerlijk kan ik lekker op mijn gat blijven zitten).
Vandaag zijn we met Jerry en Jackie op pad geweest en ik was weer een beetje knorrig want ik denk dat ik een, lach niet, lichte zonnesteek heb opgelopen. De hele tijd doet mijn kop pijn en ik heb echt respect voor mijn moemie dat ze het uithoudt met mij.. Maar goed dat neemt niet weg dat het weer een leuke dag was, want we zijn NAAR HOLLAND GEWEEST!!! Ja dat hoor je goed, er is hier een plaatsje dat Holland heet (en eentje die Zeeland heet) en het is ronduit lachwekkend:D Echt wat een grap zeg, neem de allergrootste cliches over Nederland, stop ze goed weg in een klein dorpje en dan snap je zo'n beetje wat wij hebben gezien vandaag. Het was zo lollig, ze hadden een molen (wel origineel uit Nederland overgevlogen), Oud-Hollands klompendansen (nog nooit van gehoord..), 40 giftshops met peperduur delfts-blauw en een berg authentiek Duitse koekoeksklokken. Hahahah! Ze hadden zelfs Sinterklaas op zo'n russisch matroesjka poppetje geschilderd. Na Holland heb ik een echt hollandse blueberry salade op bij een hollandse specialiteiten bakkerij. Nee hoor nu ben ik te cynisch want die bakkerij was wel tof en ze hadden echt Nederlands brood EN een koekblik met 'Katwijk aan zee' erop! Glorie! We zijn beroemd:D Nou en daarna nog even heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk naar het strand geweest, net wat ik nodig had. Maar nu vind ik het weer genoeg met het getyp dus adios en tot de volgende keer.

xxxxxxxxxxxxx

  • 23 Juni 2009 - 07:04

    Leonie :

    Zeg alsjeblieft dat je een foto gemaakt hebt van die sinterklaas matroesjka... Haha oja en Pieter is boos op je omdat allaaang zn rijbewijs heeft! nou dag lieve oreotaartjes van me!

  • 23 Juni 2009 - 09:36

    Cobi:

    hoi lieverds. Heel fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben.Ik vind dit zo´n gaaf systeem.
    Als je na een maand thuis komt is het niet mogelijk om alles weer op te lepelen en nu kunnen we van dag tot dat heerlijk meeleven met jullie. Denk aan jullie. Dikke kus

  • 23 Juni 2009 - 13:32

    Bram:

    al die taart-verhalen zeg :O zo kom je echt terug als een amerikaan :D komen er binnekort nog leuke fototjes bij? groeten uit rijnsssburuuuggh

  • 23 Juni 2009 - 14:58

    Pieter:

    guess wat .. ik lees ook mee! en ik heb idd mn rijbewijs .. maar macdrive komt in de buurt toch? leuk allemaal te lezen!!

    groetjes

  • 23 Juni 2009 - 15:36

    Bert:

    Heerlijk om te lezen dat jullie het nog steeds heul erg naar je zin hebben!!! Kan me herinneren dat ik wel eens een foto van Jacky en Jean heb gezien op een heule dikke Harley!!!???

  • 24 Juni 2009 - 13:18

    Ilse:

    heee jeanet en jana!
    ik heb een paar dagen niet gelezen dus nog leuker om al jullie avonturen te lezen!
    Allereerst: jeanet gefelicitee0erddd!!!
    (was te verwachten maargoed:p )

    ow en het praatje bij dominee paas is heel goed gegaan. iedereen was ontzettend aardig en heel enthousiast... een goed bedrag zit er wel in:D

    ow jeanet volgens mij wil jij echt niet weg als celebrity in holland town hahaha..
    veeel plezierrr nog!!!
    Xxxxxx ils

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Michigan

Amerika baby!

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2009

Laatste bericht :(

02 Juli 2009

M i c r o b e r i c h t

28 Juni 2009

BOOM.. Chicago!!!

24 Juni 2009

Waterpret

22 Juni 2009

Holland in Michigan..
Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 55419

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: