Terrorreis - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Terrorreis - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Terrorreis

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

02 April 2010 | Peru, Tarapoto

Hola allemaal

Hmmmmmmmmmjaaa waar zal ik eens beginnen. Oja. Máncora was nog errrg leuk hoewel we louter op het strand hebben gezeten. Maar goed we hadden wel 2 leuke brabanders op de kop getikt die overigens het meest hilarische reisverslag ter wereld schrijven (www.getjealous.com/josendriesopreis). Je kunt je dus wel indenken dat ze in het echt ook niet geheel onvermakelijk zijn dus dat was allemaal heel gezellig op het strand. Ook hadden we vriendjes gemaakt met de locals of laat ik het zo zeggen: Ilse en ik hadden twee peruanen als hondjes achter ons aan lopen. Dat was wel grappig vooral toen ik zei: Dans voor me! En ie het waarempel nog deed ook. Nee hoor de verhoudingen lagen best goed verdeeld. In elk geval verder valt er over ons strandtripje niet veel te vertellen behalve dat Ilse nog twee dagen heeft geklaagd over een vegetarische/glutenvrije burrito die schijnbaar niet lekker was :)
Samen met Dries en Jos hebben we de bus gepakt naar Trujillo waar vette ruines te bezichtigen waren. Je zou denken van de Inca´s maar nee: van de Moche´s! Stiekem veel interessanter omdat die iets van 700 jaar voor de Inca´s leefden. Er lag echt zo´n hele stad nog inclusief stadsmuur en ook nog 2 tempels met van die mooie muurschilderingen.
In Trujillo ook nog een pitstop gemaakt bij de tandarts met godzijdank Dries aan mijn zijde die Spaans spreekt. Die man wilde dus eerst een hele opknapbeurt aan mijn gebit gaan doen en toen wilde die mijn tanden eruit halen en dan er weer inplakken.. Terwijl ik alleen een beetje lijm nodig had!! Nouja chapeau voor Dries dus die dat goed kon uitleggen en 12 euro later stond ik weer buiten (Muy cheapo!!).
Goed en nou komt het meest boeiende wat ik tot nog toe heb meegemaakt. Vanuit Trujillo ging een bus naar Tarapoto van waaruit je een boottrip de jungle in kan maken. Dit is vet omdát die trip naar een stad leidt die dus alleen per boot bereikbaar is! Nouja goed en per vliegtuig dan. Maahaar, die busrit was 18 uur en voor ons zelf D E R T I G uur!!!!! DERTIG UUR! OP JE HOL IN EEN BUS!!! Je begrijpt dat we flink gaar op plaats van bestemming aankwamen. Gelukkig was het niet onplezierig om uit het raam te kijken met de Andes aan je raampjes voorbijschietend en hebben we een megahilarische film gezien genaamd: Don´t mess with the Zohan. Kijken allemaal!!! Nou dat waren onze ontdekkingsreizigers avonturen maar niet heus. In elk geval kunnen we wel zeggen dat we ooit 30 uur lang stil hebben gezeten. Dikke besos ik houd van jullie allemaal.

PS Miel, bedoel je die halfgod, die wat oudere man aan tafel 7 die geheel terecht het lef heeft om jongere meisjes mee uit te vragen? Zeg maar dat ik m ook mis en dat ik niet kan wachten om hem weer te zien!!!! En geef hem een biertje van mij. Hahah nee maar ik mis júllie serieus wel een beetje hoor :) Groetjes daar!!

  • 02 April 2010 - 21:37

    Leuk(st)e Brabanders:

    Lieke, We hadden jullie gewaarschuwd voor die bustrip, maar niet luisteren.

    Wij hebben onze trip weer aangepast, we zijn zo wispelteurig als een 50 jarige vrouw in de overgang.

    We gaan na Huaraz naar Lima dan naar Nazca en Arequipa om vervolgens Cusco te bevruchten met onze aanwezigheid.

    Dus we moeten even onze agenda´s naast elkaar leggen....

    trip2paradise.nl voor de reclame!!!!

    En we houden contact...
    Saludos José y Andres

  • 02 April 2010 - 22:06

    Bert:

    Wow dertig uur heb ik nooit mee gemaakt, maar klinkt goed! Klinkt als "back packen"in zuidamerika....Hoe deden wij dat soort afstanden ook weer in Peru Lien?
    Maar het oerwoud in dat maakt mij wel heel jaloers hoor!!


  • 03 April 2010 - 14:52

    Anna:

    He daar, 30 uur, ongelooflijk! Vandaag paashaas ontmoet, ik schrok me dood want ik had net iets onder de toonbank gepakt, staat daar opeens zo'n malloot voor me in het knalgeel, met (uiteraard) mega-oren en opgeplakte snorharen. Zij deelden snoepjes uit en vertelde dat het ook voor World Servants was. Wat denk je?? Was het de moeder van jouw twins!! EEN PAASHAAS! Blijkbaar is gekte toch erfelijk. Ik bedoel, wie vindt er nou een vegatarisch, glutenvrije burrito niet lekker? Nou, alle gekheid op één stok, we hebben even gezellig staan kletsen en onze bezorgdheid gedeeld over jullie. Hou je zelf ook nog een dagboek bij? JA TOCH? Nou ik ga lekker even relaxen, have fun, xxxxx van Jan en mij. Ook voor de burrito sisters (ik heb nu ook een link naar hun (of hen?) dus vandaar).
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 55409

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: