Jungle tripjes - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Jungle tripjes - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Jungle tripjes

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

09 April 2010 | Peru, Huacachina

Hola Espanjola

We hebben weer een meer dan bizarre week achter de rug. Nee deze sloeg echt alles. Om te beginnen werden we dinsdag twee uur eerder opgehaald om naar de jungle te gaan (en dan heb ik het over 05.00) dus Leonie en ik hebben heel praktisch 1 set kleren meegenomen en verder wat in een tasje gegooid. Buenos, de heenweg was zeer leuk lekker uitslapen in een bootje en een beetje onze, zo bleek, niet veel engels sprekende gids leren kennen. De lodge was verrie mooi en na een culinair broodje tonijn met ketchup en mayonaise vertrokken we de bush in. De kano was al een belevenis op zich, je hoefde maar 1 bilspier aan te spannen en het hele ding kapseisde, en na een spannende 1,5 uur vol aapies en tarantula´s gingen we aan wal. Daar begon de grote beproeving voor met name mijzelf, gezien ik het liefste alle extra inspanning vermijd EN ik als een pot Ben en Jerry´s ijs ben voor de Mosquito´s. In elk geval, na 2,5 uur door de jungle worstelen en 1 keer van een boomstam in het water gelazerd te zijn kwamen we aan op de kampeerplek. Het was een zeer mooi plekje dat moet gezegd worden, aan een meer met de volle jungle om je heen. Wij werden aan het werk gezet om de tenten op te zetten en onze gids hakte even met 1 hand op zijn rug een boom om voor het kampvuur. De tenten zagen er veelbelovend uit zij het niet dat geen 1 stok hetzelfde was en ze hier nog nooit van haringen hebben gehoord. Zodoende hebben wij 3 mooie slaapplekken gecreëerd met opfladderende tentdoeken en asymmetrische vormen. Ondertussen was het vuur aan maar uiteraard begon het toen te regenen en nét voordat wij het dakje boven het vuur klaar hadden was het alweer uit. Wij lieten ons niet uit het veld slaan en binnen een kwartier stond de pan op het vuur om ´Spaghuetti con tomato y mosquito´s´ te maken. Uit verveling zijn we toen maar piranha´s gaan vissen en na 2 keer bijna mijn enige broek volgepiesd te hebben omdat Leonie zichzelf en Ilse had ´opgevisd´ ving onze gids 2 mooie exemplaren. Die gingen dus op het vuur en ze hebben ons zeer goed gesmaakt. Ik had het ondertussen wel gezien met het muggen doodslaan en dan een bloedveeg op je hand hebben en alle natte heisa dus ik wilde in mijn tent gaan liggen. Gelukkig had Edgar nog iets leuks in petto. In het donker gingen we het meer op met 2 minikano´tjes om kaaimannen te kijken. Na gebluft te hebben over roeiervaring werden Ilse en ik in een bootje gestopt. Nou mijn lachspieren hebben overuren gedraaid... Deze vaartuigen waren namelijk nog kleiner dan de eerderen en bovendien was onze ´roeispaan´ een stok die hij van een boom af had gehakt. Wat het allemaal nog even nét iets hilarischer maakte was dat om de halve meter een kolonie kroos dreef, waar wij hardnekkig in bleven varen.. Maar goed het was echt waanzinnig schitterend, geen kaaiman gezien natuurlijk. Eenmaal teruggeroeid was er de kwestie van ´in je tent komen zonder muggen´. Het ging als volgt: Men stapt uit zijne broek, Edgar slaat ondertussen met zijn hoed om zich heen voor je tent ingang (waardoor ik omviel over de tent heen die op geen enkele manier meer praktisch was), men springt in de tent en doet snel de rits dicht, ten slotte vermoordt men alle 300 muggen die tóch nog je tent in hebben weten te vliegen. Geen grapje, dankzij een blaasontsteking moest ik 10 minuten later met nood mijn tent weer uit, wat heeft geresulteerd in circa 200 muggenbulten (géén grapje!!!). Goed even heel eerlijk, tot nog toe was alles echt heel vet en avontuurlijk en spannend en gezellig. ECHTER de volgende ochtend wilde het niet stoppen met regenen. Had ik al gezegd dat onze tenten niet waterdicht waren? Nouja dat waren ze dus niet. Uiteindelijk had ik nog 1 plekje van ongeveer een halve vierkante meter waar net mijn tas enigzins droog kon blijven. We waren gedwongen om in de regen onze tent uit te stappen en alsnog waren de muggen present. Nouja wij als malloten met al die natte spullen, stinkend, met tenenblaren en schurende muggenbulten 2 uur door de jungle terug gelopen en als 3 hoopjes ellende kwamen we in de lodge aan. Nouja zoals gewoonlijk was ik weer de enige die het ´heel zwaar had´ en eigenlijk was alles echt heeeeel vet geweest alleen het was wel afzien.
´s Avonds kwam het domme stuk. Er is daar in de jungle een drankje: Arawaska. Je drinkt het tijdens een ceremonie met een sjamaan en als je het een beetje goed doet kan je leuke visioenen krijgen. Wij dachten: Lacheeeeeen!!! Totdat er 3 kotsbakjes voor ons neer werden gezet.. We moesten 1 voor 1 het drankje drinken en daarna moest je een volle sigaret oproken. Arme Ilse ging gelijk al trippen want die rookt nooit en bovendien was het drankje godvergeten smerig. Het licht ging uit en de sjamaan begon te zingen en doen en rook op onze kruinen te blazen enzo. Nouja eind van het liedje: Ilse heeft vol getript en 5 keer gekotst, Leo een beetje en 1 keer kotsen en ik heb best wel fijn gehallucineerd maar daarentegen 3 keer mijn maag geleegd. Achteraf bleek het helemaal geen leuk haha-lachen-ding te zijn maar iets dat je neemt voor genezing of om visioenen te krijgen. Goedd we hebben het in elk geval meegemaakt. De volgende dag wilden wij alleeeeeen nog maar chillen wat ook ging gebeuren want er stond een dolfijnenspot trip op waarna we royaal naar huis werden gebracht. Maar welnee, de kers op de slagroom was dat de motor van het bootje kapot ging en dat wij 2 uur lang heuvel op, heuvel af door de hitte hebben gelopen! Met een brakke kop van de arawaska! Nouuuu als ik er zo aan denk lig ik in een scheur want we hebben zo veel afgezien:) Maar heel serieus: het was het állemaal waard.
Vandaag hebben we speedgereisd: Vliegtuig naar Lima, bus naar Ica, taxi naar Huacachina. Er is niks gebeurd behalve 1 immens grappig iets. Leonie kocht in de bus een broodje kip en heeft zichzelf overtroffen in gulzigheid. Let op: op de helft van het broodje kwam ze er achter dat ze het halve servetje had meegegeten. De hele bus kon 20 minuten genieten van onze lachbui. Nou dames en heren, dit waren onze avonturen, ik kan met zekerheid zeggen de meest spectaculaire. Hasta la pasta en tot snel! xxxxxxx

  • 09 April 2010 - 22:46

    Jacobus:

    Nog maar 18 dagen. Nederland is saai!!

  • 09 April 2010 - 23:10

    Jana:

    Nou,nou de reis met de Beagle is er niets bij! Redmond O'Hanlon eat your heart out!
    Ben jij dat Sjaak, Jacobus?Wees gegroet!

  • 09 April 2010 - 23:17

    Carolien:

    wat een verhaal! ik ben jaloers dat jij wel ayawaska hebt gedronken, ik was te schijterig:DXXXXXXXXXXX

  • 10 April 2010 - 10:47

    Anna:

    Echt fantastisch allemaal hoor, maar door jouw verhalen wordt hier wel steeds saaier.....hoewel, er is hier iets vreemds aan de hand met brievenbussen, ze worden verplaatst om de volgende dag weer te verdwijnen en daarop weer op andere plekken te verschijnen en weer te verdwijnen. Eerst dacht ik dat ik gek werd tot iemand ook zei dat er 1 voor de Blauwe Bock had gestaan (weg) en toen bij de ABN (weg), bij het postkantoor (weg) één of andere vage aktie van KPN, TNT of hoe het tegenwoordig allemaal mag heten. Maar dat was het wel, qua avontuur bedoel ik. Maar ja bij gebrek aan krokedillen en piranhas...Kus

  • 10 April 2010 - 11:36

    Lisa :

    Geweldig verhaal weer Jeanette! Leuk om wat groeten uit de rimboe verhalen te lezen. xx

  • 11 April 2010 - 19:41

    Niki:

    Hi Jeanette,ik geniet zo van je verslagen en alle idiote dingen die je meemaakt, zal wel weer wennen zijn als je over twee weken terug in Nederland bent, maar jou kennende, zal het je ook hier niet ontbreken aan dolle dingen. Geniet nog maar met volle teugen aan de overkant van de oceaan. Liefs big hug Niki

  • 11 April 2010 - 21:17

    Marieta:

    wat houd ik toch van jullie, ik zie alles voor me. Het zeiken het lache het vooral af en toe lekker onnozel doen. Blaasontsteking, bebe ik voel de pijn. Veeeeeel drinken en vitamine C dat weet je vast wel. Geniet verder en ik kan niet wachten je weer te zien.

  • 16 April 2010 - 02:57

    Gaby:

    Sjaan, G-E-W-E-L-D-I-G,
    je maakt echt veel leuke dingen mee!! Wel een beetje kut van die muggen, maar dat arawaska lijkt me wel lachen! Mijn leven is op dit moment 100% het tegenovergestelde! Veel plezier nog! Kusss!!

  • 18 April 2010 - 09:09

    Anne:

    ik meen het ik moet gewoon hard op lachen als ik je verhalen lees. Je schrijft echt heerlijk Jeannie! Geniet nog even want voor je het weet zit je weer hier haha ! Dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 55408

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: