It´s a dream come true! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu It´s a dream come true! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

It´s a dream come true!

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

25 April 2010 | Peru, Cusco

Dag lieve iedereen

Wederom heb ik een hoop te vertellen :) Het is dan ook mijn laatste weekje en die moet spectaculair zijn.
Het begon met Marieke!!!!! Onze grote hartsvriendin uit Quito die we op de Plaza de Armas weer in de armen konden sluiten. Grappig detail is dat Leonie op dat moment in een tattooshop zat en met zijn 3-en hebben we toegekeken hoe er 5 zonnestralen op haar pols vereeuwigd werden. Heel erg mooi.
Goed, omdat we geen zin hadden in elke ochtend een muurdouche zijn we gelijk maar van hostel verhuisd en met zijn viertjes vertoeven we al een week in een riante kamer, met af en toe zelfs een héte douche!!! ´s Avonds moest er natuurlijk uitgegaan worden. Godallemachtig je wilt niet weten hoe dat er hier aan toe gaat.. Je zet 1 stap op de Plaza met je westerse uiterlijk en serieus, geen geintje er stonden gelijk circa 10 proppers om ons heen. Dit resulteerde in het consumeren van het nodige aantal free drinks en dát resulteerde in alles wat een avond uit nodig heeft. Leo en ik konden eindelijk weer onze hysterische dansen doen en ook het dansen op de bar vond plaats. Trouwens overal hingen posters om koninginnedag te vieren in Cusco, nouja zeg.
Even iets serieus´: om half 4 ´s nachts liepen er alsnog kindjes van nog geen 12 te leuren met kauwgompies. Dat zet je wel even op je plaats hoor als rijke toerist. Toen zijn we dus ook maar gaan slapen.
Deeeee volgende dag hebben we de superdureüberluxeyuppentrein genomen naar Aguas Calientes. Klinkt echt te decadent en lui maar mag ik jullie er even op wijzen dat we net 4 dagen door Canyons en Chachani´s hebben gebanjerd? Juist. Het dorpje had de naam zeer duur te zijn maar wij hadden Ilse bij ons en na het nodige afdingen hebben we gegeten en geslapen voor 5 euro. Hollee! ´s Nachts was het tijd voor de ´slechts 1,5 uur omhoog naar Machu Picchu´. Is ook niet veel, tenzij het steile trappen zijn.. De twins uiteraard met volle motivatie naar boven gerend en Mariek en ik toch maar op een wat minder tempo. Uiteindelijk, mag ik tromgeroffel?, waren we de eerste om Machu Picchu te betreden!!!! Nou lieve kijkbuiskindertjes, het was zo magisch als iedereen zegt hoor. Eerlijk waar wat een gave plek. We zijn omhoog gelopen naar het punt waar je altijd de foto van ziet. Daar gechilld maar helaas weinig gezien door grote mistwolken en toeristendrommen. Onder het mom van: Hoe kan je al het magische hier nou van wegnemen, zijn we met de billen blootgegaan. Een glurende Peruaan merkte gladjes op dat we de rest van onze kleren ook wel uit mochten trekken.. Oooh wat ga ik al die aandacht missen in het nuchtere Holland! Nee grapje hoor. Nouja een beetje dan.
Vlak voordat we echt weg moesten voor de trein begon de mist op te trekken en hebben we nog wat mooie plaatjes geschoten. Het was een van de hoogtepunten van de reis, zoniet hét hoogtepunt.
Na een uitgebalanceerde middag van eten en slapen wilden we toch echt nog uit. Om 11 uur hebben we onszelf uit bed gesleept en nog enigzins toonbaar weten te maken. Met onze nieuwverworven Amerikanen Chris en Peter zijn we uitgegaan en het was allemaal weer zeer vermakelijk. We waren erg bang dat we het gratis ontbijt zouden missen maar geen zorgen, na thuiskomst konden we gelijk aanschuiven. Vandaag ook dat we nu eigenlijk pas 2 uurtjes wakker zijn en het is hier nu half 5 ´s middags. Ik ga me snel schamen, adios en tot zeeeeeeeeeeeeeer snel kuskuskuskuskus

• 25 April 2010 - 22:40

Dini:

Hoi Jeanet,
    Wat een gave verhalen schrijf je joh, echt leuk om te lezen, geniet van je laatste twee daagjes en goede reis terug.
    Groetjes Dini (collega Jana)

• 26 April 2010 - 02:54

Gaby:

hahaha leuke foto sjaan! erg charmant....

• 26 April 2010 - 06:46

Lisa:

Prachtige foto hahah!!! Geniet van je laatste weekje!!

xx

• 26 April 2010 - 10:01

Carolien:

teeering hahahha,
    k heb net daf uitgezwaaid dus kom snel terug want ik blijf hier nog alleen achter!XXXXXXX

• 26 April 2010 - 14:09

Leonie :

lieve mensen bij deze wil ik even zeggen dat er nog een foto is waar mijn charmante billen opstaan echter vallen de billetjes van mijn lieftallige reisgenootjes dan in het niet en dat liet sjaan zich natuurlijk niet gebeuren. Voor de mensen die intens genieten van sjaan haar blog en nu al nachten wakker liggen door het naderend einde van haar reis... Ilse en ik bloggen nog lekker door op ilseenleonieinzuidamerika.waarbenjij.nu

einde bericht