RRRRRRRRRIO AMAZONAS - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu RRRRRRRRRIO AMAZONAS - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

RRRRRRRRRIO AMAZONAS

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

05 April 2010 | Peru, Iquitos

Hoi evriebaddy

Na 30 uur in de bus is ons reiskarma met 180 graden gedraaid want alles is vlo-hotjes verlopen!!! Vrijdagochtend zijn we met een autootje naar Yurimaguas gebracht, wij rekenden op de in de Lonely Planet aangeduide 6 tot 8 uur, maar welnee! Met een kleine 3 uur waren we er. Daar echter wel de stuipen op het lijf gejaagd want ik ontwook net uit mijn schoonheidsslaapje toen we aankwamen en een of andere peruaan zat door het autoraampje mijn naam te gillen. Toen wist hij ineens ook Ilce's naam en wat bleek: Het lieve behulpzame hotelmevrouwtje had alvast even doorgebeld dat er hoog bezoek verwacht werd. We werden door twee amigo's op sleeptouw genomen heel die stad door om hangmatten, water en sigaretten te kopen voor op de boot. Ilse met haar blonde haren en dwingende spaanse babbel wist zelfs nog voor een aalmoes een watermeloen ergens vandaan te toveren en zodoende waren we klaar voor vertrek. Meneer en meneer waren ook niet te beroerd om nog even de hangmatten op te hangen en 30 soles later rotten ze eindelijk op. Echt die boot was mega, we zaten samen met koeien, alles wat je maar kan bedenken aan handelswaar, een enkele gringo en natuurlijk ontelbaar veel peruanen. Slapen deed je in je hangmatje en ik had het geluk elke nacht te mogen kontknuffelen met een oude meneer die ons meer dan interessant vond. Er waren namelijk 2 bezienswaardigheden op de boot, de Nederlandse Vrouwen en de Deense Kindertjes. Wij waren zeg maar de eyecandy van de mannen en de kindertjes die van de vrouwen. Het Deense stel was echt tof trouwens gewoon lekker met je kindertjes 2 maanden door Peru trekken!!
Op dag 2 zaten Leo en ik te kletsen over hoe blij we waren dat we als enigen hollands spreken. Dit omdat we de halve nacht hadden liggen lullen over dingen die niet voor vreemde oren bestemd waren. En serieus op dat moment horen we: Mag ik hier zitten? Gelukkig was hij pas om 5 uur 's ochtends op de boot gekomen. Leander heetie en hij woont al 3 jaar op zijn eigen landgoed in de jungle bij Lagunas! Hoe leuk is dat! Nou en verderrr.. Oja die dag hebben we ook de watermeloen geopereerd en de halve boot blijgemaakt met een stukje en de mooiste zonsondergang ever gezien. Leo was helemaal gehypnotiseerd, eerst oneindig water, dan zo'n randje boompies en dan een kleurenuitspatting. Daar kom je voor toch? Nouuuuuuu en vandaag aangekomen, de Rio Amazonas gezien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, een jungletrip geboekt en een schitterende bril gekocht voor Ilse. Dat was het dan weer en hasta luego.

• 06 April 2010 - 07:50

Bert:

Hoi Jeanette, gaaf, mooie trip hebben jullie! Lijkt me fantastisch om met koeien en Peruanen op één schip te zitten ;-O)

• 06 April 2010 - 08:11

Karin:

Hoi Jeanette,

Wat kun jij toch geweldig,grappig en boeiend schrijven. Ik geniet van je verhalen. Als één van jouw verhalen in een reisgids zou staan, zou ik zo die vakantie boeken. :-).
    Veel plezier nog.