Olifantenpret - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Olifantenpret - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Olifantenpret

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

29 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen,

Gaat alles goed met jullie? Met ons wel, Carolien heeft zonder dodelijke afloop op de nek van een olifant gereden en we hebben al bijna een week warm gedoucht!
We hebben ons heel goed vermaakt in Chiang Mai. Het was toch wel echt heel relaxt om een keer in de natuur te zijn ipv dat strand en stad gedoe. Carolien en ik zijn op brommertjes de bergen ingegaan wat gek genoeg allemaal heel makkelijk ging! Eerst moest ik even wennen aan Ca die voor het eerst op een brommer zat en werd ingehaald door olifanten en kleine omaatjes met wandelstokken maar na een halfuurtje durfde ze al twee keer zo snel als ik! Nu werden we dus alleen nog maar ingehaald door omaatjes zonder wandelstokken hehe. Nee flauw grapje. Enniewee we hebben ons helemaal ondergeompeld in alle mooie natuur die Noord Thailand te bieden heeft zoals 10-delige watervallen, met olifanten versierde bermen en natuurlijk spectaculaire valleien. En omdat wij brommertjes hadden konden we overal komen waardoor het soms net leek alsof je alleen op de wereld was (als je even die gladde asfaltweg wegdacht). Heel erg leuk alleen toen we de bijna loodrechte berghellingen af moesten brommeren kreeg ik flashbacks van mijn mountainbikeincidentje en we hebben er echt 10x zo lang over gedaan om naar beneden te komen.
De volgende dag werden we door onze lieve vader getrakteerd op een hele uitgebreide tour. Met zijn 4en en een gids gingen we 4 dagen op pad. De eerste dag begon voor ons in een olifantenpark. De olifantenshow was heel authenthiek, zo konden ze bijvoorbeeld op mondharmonica's blazen, voetballen, basketballen en schilderen. Echt een beetje pijnlijk om naar te kijken maar als je bedenkt dat ze alleen zo die 200 kilo voedsel per olifant kunnen betalen snap je het wel natuurlijk. Daarna kwam het hoogtepunt voor mij van de afgelopen twee maanden: de Orchideeentuin!!!!!!!!! Met ingehouden adem liep ik door de gangpaden en vol ontzag bewonderde ik alle schitterende kleuren die een orchidee kan hebben. Licht ontroerd stond ik weer buiten, een herinnering rijker die me altijd zou bijblijven. Nouja zo werkte het voor Carolien en mij natuurlijk helemaal niet maar ik kan me voorstellen dat mijn vader met zijn liefde voor tuinieren het wel zo heeft gevoeld. Na de lunch begon het echte werk: de 'hike' naar de plek waar we zouden overnachten. Op een afgelegen plek begonnen we met klimmen en echt het was weer zo mooi!! Overal stond meeetershoge bamboe (tot groot genoegen wederom van vader alias Bamboebert) en als je daar doorheen kon gluren zag je de vallei liggen. We maakten een pitstop bij een grot waar we 5 drollige vleermuisjes zagen hangen en na 3,5 uur klimmen en ooo-en en aaa-en kwamen we aan bij het minidorpje. Het leuke van de tour was dat je heel stoer mocht lopen en klimmen en zweten maar dat je daarna wel in een heerlijk bungalowtje met een eigen douche kon slapen. De goedkopere optie was een dun matrasje in een schuur met een 'klamboe' erboven. Onze gids bleek ook chefkok te zijn dus we hebben echt elke avond megalekkere curries gegeten!
Dag 2 begon weer met een wandel/klimtocht van een paar uur. Na een zenuwslopende afdaling (want: ravijn en allstars) kwamen we bij een waterval. Het was weer helemaal het 'Herbal' gevoel en ik had echt behoefte om in een kokosnootbikini op een rots met mijn haar te zwaaien.. Maarja die rotsen waren natuurlijk hartstikke glibberig dus ik had meer iets weg van een onhandige baviaan in een uitgelubberde bikini. Helemaal fris en afgekoeld vervolgden we daarna de tocht en 's avonds kwamen we aan bij een afgelegen olifantenkamp. Dit keer eentje met heel bescheiden 8 olifanten die geen kunstjes deden maar hier gewoon hun leventjes slijtten. En wij waren de enige gasten!!! Supergaaf en de gids had ook nog een verassing voor ons want ;s avonds had ie vier masseuses laten komen en werd alle spierpijn lekker uit ons geknepen. De volgende dag zaten Niki en ik in alle vroegte met een bakje koffie naar de olifantjes en de geweldige omgeving te kijken, dat is toch het beste wakker worden??? Na een hoop voeren en wassen werden er twee olifanten opgezadeld en mochten wij heel toeristisch een rondje rijden. En stiekem is dat heel leuk. Alleen een uur is genoeg. Oja en Carolien en Niki hebben dus op de nek van de olifanten gezeten, wat ik heel stoer vond..
Hierna werden we in een jeep geladen om de longneck mensen te bezoeken. Dit was best wel naar want die mensen verdienen echt hun geld omdat toeristen aapies komen kijken!! Ze verkochten ook allemaal souvenirs die trouwens wel heel mooi waren dus we hebben ze wel even wat laten verdienen hahaa. Maar eigenlijk waren we het erover eens dat dat echt niet had gehoeven omdat het heel denigrerend is voor die mensen. Ze hadden trouwens ook een echt aapje aan een touwtje die pap als klimrek gebruikte en Niki probeerde te zoenen. Hier is een hele leuke fotoserie van gemaakt door ondergetekende die u kunt kopen voor slechts 25 euro. Hierna gingen we een stuk raften wat de rest van het gezelschap niet noemenswaardig vond maar ik vond het supertof en vooral omdat ik deze keer niet stond te bibberen in een wetsuit:)
Verder nog een hele mooie oude tombraider-achtige tempel/grot bezocht en daarna werden we in een hotel gedumpt.
De volgende dag stond voor de gids in het kader van: Wat kan ik jullie in korte tijd nog allemaal snel laten zien. Dat vonden we een beetje jammer want we hadden gevraagd of we nog een dag konden hiken maar dat kon niet en dus zijn we in een jeep naar allemaal toeristische highlights geweest. Zodoende hebben we een apentempel gezien, een enorme gouden boeddha, een stukje van Laos (waar het gelijk een stuk armoediger was!!!) en de Golden Triangle waar vroeger opium werd gesmokkeld tussen Birma, Laos en Thailand. Dit dagje kon ons eerlijk gezegd gestolen worden maar we kunnen het maar wel weer mooi afstrepen van het lijstje toch! En al met al was het dus een toer waarin je ALLES doet en we hebben het superleuk gehad. Gisteren hebben we nog een dagje lopen scharrelen in Chiang Mai en ik heb heel schandalig twee massages genomen maarja het is zo goedkoop en zo chill!! Behalve toen ik ineens een veel te intieme gymnastiekoefening moest doen met de masseuse en Carolien gelijk de slappe lach kreeg. Ik weet ook niet waar dat op sloeg maar ontspannend was het niet.. 's Avonds moesten we afscheid nemen van paps en Niki. Echt wel jammer we hadden graag nog een paar daagjes samen gereisd maar aan de andere kant zie je elkaar in Nederland weer.. Vannacht hebben we geen oog dichtgedaan in die (waarschuwing er gaat gevloekt worden) KUTKUTKUT-nachttrein dus vandaag zit ik lekker lazy te doen in een hostel met een boekie en een internetmarathon.
En vanavond, tromgeroffel, is ons Thaialnd avontuur voorbij want dan stappen we op het vliegtuig naar Jakarta!!!!! En dan alleen nog Java en Bali en dan alweer het exotische Nederland! Het gaat zo snel jo maar goed gelukkig staan ons daar ook weer leuke dingen te wachten (zoals geen muggenbulten). Dat was het weer voor nu en een dikke lebber van Ca en Sjaan xxxxxxx

  • 29 Januari 2011 - 10:27

    Asnna:

    Geweldig weer allemaal, heb net gesproken met een knul die ook overal heen reist en die vond Bali het mooist, gaat ook altijd liefst op ongebaande paden en liet mij foto's zien van een prachtige villa met zwembad en ligbanken enz. voort voor 10 euro p.d. tussen de rijstvelden en geweldige uitzichten. Als jullie willen vraag ik adres. Dan even via e-mail please. kisses

  • 29 Januari 2011 - 12:11

    Leo:

    jemig wat een luxe avonturen weer, olifanten, massages langnekmensen, geweldig hoor. Het groene monster begint weer op te spelen. oh had ik maar een miljoentje... heeeeeeel veeel plezier nog daar! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Januari 2011 - 20:35

    Petra:

    Ben een beejte laat geloof ik, maar heb weer heerlijk zitten genieten van je verhaal, en toch wat je ook zegt zie mat zo;n gids net ff iets meer toch?? Ik wou dat ik weg kon dat boekte ik ook nog ff 2 weekjes...Genietse dikke knuf en kus van onsXXXX

  • 30 Januari 2011 - 14:03

    Ilse:

    fijn dat jullie papa jullie eindelijk de natuur in hebben gesleurd. bamboebert is back. wel luxe benen stijl hoor.. heel tof.
    ow en oprechte excuses voor het ontbreken van mijn reactie van het vorige verslag. leefde in een soort tentamenmode waar ik niet uit dreigde te komen.
    heel veel plezier nog schatten van me... Xxxx

  • 03 Februari 2011 - 21:52

    Joey Burgerz.:

    Heb je t een beetje naar je zin dan jeanet??? Wanneer kom je terug? Xjoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 55421

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: