Bangkok tours - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Bangkok tours - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Bangkok tours

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

21 Januari 2011 | Thailand, Chiang Mai

Goeiemiddag,

Het wordt weer eens tijd om een update te typen voordat ik weer vergeet wat we allemaal hebben uitgespookt.
In Cambodja zijn we maar 2 dagen geweest, vooral omdat we geen Lonely Planet hadden wat vergelijkbaar is met als je door Oost Europa moet gaan rijden zonder Tom Tom, bijvoorbeeld. Dus we zijn snel weer teruggegaan naar de grens zodat we zeker wisten dat we op tijd waren voor het Hooggeeerd bezoek uit Nederland. De weinige tijd die we in Cambodja hadden hebben we wel heel nuttig besteed door niet te slapen. Er was namelijk een heel leuk uitgaansleven in Siem Reap en zo kwam het dat we na een superleuke nacht dansen geen tijd meer hadden om naar het hotel te gaan. Zodoende bevonden we ons om 5 uur 's ochtends in een minivan met 10 gezellige australiers op weg naar Ankhor Wat. Waarom zo vroeg?, zou je denken en dat vroeg ik mijzelf ook sterk af. Nou het is blijkbaar nogal een spektakel om bij de tempel de zon op te zien komen en het was ook een hele happening, net alsof er een maansverduistering zou komen! Helaas ben ik in slaap gevallen op een verdwaalde steen en Carolien heeft me zonder genade laten liggen. Een uur later werd ik dus ineens moederziel alleen wakker en ik wist nauwelijks waar ik was!! Ik ging maar een beetje sipjes door de tempel heen strompelen wat eigenlijk onwijs mooi en indrukwekkend was, vooral omdat alle toeristen eerst over de marktjes gingen struinen en ik alles bijna voor mezelf alleen had. Toen ik Carolien eindelijk weer tegen het lijf liep was ik vet boos omdat ze me had laten liggen en ik liep te gillen dat ik lekker al het geld in mijn tas had en dat ze maar moest zien hoe ze thuiskwam blablabla en ik stampte er vandoor. Een beetje gemeen en gelukkig konden we er een half uur later allebei om lachen. We besloten gelijk maar de bus terug naar Thailand te nemen want als we toch de hele dag gingen slapen, dan beter gelijk maar terug reizen! Al met al was ons bliksembezoek aan Cambodja enorm leuk hoewel we echt NIKS van het land hebben ervaren (behalve Ankhor Wat natuurlijk en niet te vergeten de Ankhor What?-bar hahaha).
Eenmaal terug in Bangkok zijn we gelijk doorgestoomd naar het strand want we beseften ineens dat we over 3 dagen jaloersmakend bruin moesten zijn. We zijn in het koninklijke strandgedoe dat Hua Hin heet beland en hebben natuurlijk weer een kamer geboekt in de allergrootste hoerenbuurt. Later kwamen we er achter dat er nog een heel ander gedeelte was van het stadje wat supergezellig was maar nee, wij zaten weer tussen de verliefde ouwe Duitsers die een schattig Thais meisje aan de haak hadden geslagen. Maarja gelukkig was het op het strand wel heel gezellig want daar lagen alleen maar 60+ stelletjes dus we voelden ons 3 dagen lang ongerimpelde godinnen! En met dat bruin worden is het ook goed gekomen dus opgewekt gingen we na ons strandintermezzo weer terug naar Bangkok.
We zouden de volgende dag Niki en Vader ophalen dus we hadden alles heeeeeeelemaal uitgezocht. We hadden 2 uur lopen backpacken om een kamer te vinden in de goede buurt en uiteindelijk een idyllisch hotelletje geboekt vol met arabische sekstoeristen (de meesten checkten maar in voor 1 uur en elke keer als ik de trap opliep kwam een travestiet of een ander dubieus persoon me tegemoet) en de volgende dag waren we heel netjes met het openbaar vervoer (geen taxi!!) naar het vliegveld gegaan. Ik was helemaal in extase omdat we zulke geweldige reizigers waren in het enge Bangkok. Wat denk je: Lopen we die twee mis op het vliegveld (na een vertraging van 3 uur, dus 5 uur gewacht) verder zaten we zo ongeveer 7 kilometer van hun hotel af (er bleken twee versies te zijn) wat in Bangkok natuurlijk honderd jaar reistijd betekent en uiteindelijk bleek paps nog bruiner te zijn dan ons ook!! Nouuuuuu echt jo ik zat gelijk in een dip. Maarja gelukkig hadden ze stroopwafels voor ons meegenomen en een hoop gezelligheid dus de miserabele dag is toch nog goed afgelopen.
De volgende dag, nu komt de eerste tip van de week, zijn we met zn vieren op een fietstocht door Bangkok gegaan. Nou dat klinkt natuurlijk oersaai of levensgevaarlijk. Gelukkig was het het tweede en nog gelukkiger ben ik geen tanden kwijtgeraakt:) Het was zooooooooooooooo lachen jo de Thaise gids sprak onwijs veel Nederlands zodat ze af en toe hele grappige zinnen eruit kraamde. Ze nam ons mee door Chinatown door steegjes waar wij niet eens lopend in hadden gedurfd zo nauw. We hebben net aan geen eetkraampjes verwoest of honden overreden maar het had net zo goed wel kunnen gebeuren.. Toen moest de fiets op de boot en kwamen we ineens in een soort agrarisch gebied met heel veel water en alleen een dunne strook beton om over te fietsen. Ik scheet zeven kleuren als er weer een motorfiets tegemoet kwam.. En nog duizend andere dingen waar ik jullie niet mee ga vervelen maar die je gewoon zelf moet gaan zien. DUSSSSSSS tip van de week 1 is: When in Bangkok, doe de Co van Kessel biking tour!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Carolien en ik waren helemaal geinspireerd door zoveel lichaamsbeweging en we besloten 's avonds gelijk lopends naar de bioscoop te gaan. Uiteindelijk hebben we 1,5 heen en 1,5 terug gelopen dus mag ik even een applaus? Als je bedenkt dat we ons al 3 weken tussen bed, bus en strandlaken verplaatsen? Danku danku. Dus vandaag voelden we ons niet zo schuldig om 13 uur in de trein te hebben gezeten naar Chiang Mai. Wat echt een ziekelijk mooi uitzicht had trouwens. Nu ben ik heel moe en zit ik in een hotel wat tip van de week 2 is: Neem soms de moeite om een hotel te boeken op internet!!! Want dat had Niki dus gedaan en nu zitten we in een heerlijk hotel met marmer en zwembad en ontbijt en mooi personeel voor maar 15 euro per kamer! Om even te vergelijken: Daar zoeken Ca en ik soms een uur voor om uiteindelijk een zielige kamer met alleen een bed en kakkerlakvriendjes te vinden voor dezelfde prijs.
Zoo hehe ik ben blij dat ik mijn hoofd weer geleegd heb en niks hoef te herinneren! Het gaat heel goed dus met ons met jullie ook? Ik hoop het! Dikke zoenen xxxxxxxxx

  • 21 Januari 2011 - 17:13

    Anna:

    jullie kunnen hier nooooooooit meer aarden. Mensen wat maken jullie allemaal mee, en het ergste is dat jullie het ook steeds normaler gaan vinden. Ik denk dat jullie als je weer hier bent af en toe heel hard op zaterdag door de badstraat moeten gaan fietsen, das het enige dat ik kan bedenken wat een klein beetje adrenaline kan opleveren hier. Nou meiden, geniet, maak af en toe ruzie met elkaar en lach het daarna lekker af. kus kus Anna

  • 21 Januari 2011 - 17:17

    Anna:

    hé ik was de eerste reactie zag ik!! Leo waar zit je?

  • 21 Januari 2011 - 18:27

    Benn:

    Hey Jeanet, wat onzettend leuk om die stukjes van jou te lezen, ik lig elke keer weer dubbel als ik het lees, je maakt echt zoveel mee daar!! :) Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het is daar! :D Veel plezier nog he man,, eh,..chickie ;) en ik blijf lezen!! :D

  • 21 Januari 2011 - 19:31

    Petra:

    Nog geen Leo,hahaha.
    Ben blij te lezen dat je nog flink kan wandelen!!! De rest van de vakantie dus via internet boeken.. Dat fietsen mijn god ik had het ook in m'n broek gedaan hoor, mijn stuur gaat op zulke momenten altijd wat meer kronkelen.
    Zat er nog wat tussen die aussies!!!
    Wij komen net van de nieuw opgerichte wijkvereninging voor zeedorpers vandaan Ingo en Margriet waren er gelukkig, Leo wilde natuurlijk weer niet maar omdat buurman Bert het met zijn vrouw had georganiseerd ging hij toch maar mee..Maar het was ff leuk. Nog een week of 3 pfff, zal echt blij zijn..Oh ja vandaag nog actief geweest trouwens, heb de facturen van de cabine's gedaan en af!!!! Jaja goed hè. Ennnnnn we hebben nu de menukaart ook in het Engels erbij dusssssssss Duits en Engels, ben je niet trots op me, ik wel, hahaha. Nou meis dikke kus en knuf ook voor Caro, je paps en Nicki. XXXX

  • 21 Januari 2011 - 21:32

    Nummer 1 Voor Altijd:

    Schattiees!

    Bij deze applaus voor 1: jullie geweldige pogingen tot lichaamsbeweging en activiteit 2: De openbaarmaking van dit wederom prachtige en hilarisch geschreven verhaal 3: voor MIJ omdat ik weer de eerste ben aangezien ik geen leven heb en op de vrijdagavond keihard zit te studeren HA!

    Verderrrrr ben ik heel jaloers en wil ik graag een keer naar de Ankor What? Heeeeeeeel veel plezier in jullie marmeren hotel en wordt maar lekker bruin!

    liefde van leo aan ieder!

  • 21 Januari 2011 - 21:33

    Huuu ?:

    oke bij deze zeg ik nederig sorry tegen anna en petra omdat ik niet de eerste ben Ik zweer dat in mijn euforie ik nog geen reacties zag daar net. Ik ga me nu in slaap huilen!

  • 22 Januari 2011 - 11:37

    Gerdine:

    Ha Jeanet , er komen allerlei herrinneringen naar boven als ik je verhaal lees.
    Arjan en ik zijn in 1987 in Thailand geweest...heerlijk eten vriendelijke mensen en super mooi land.
    geniet er maar van !!!
    Veel liefs uit een grijs holland!
    xxGerdine

  • 25 Januari 2011 - 19:39

    Bonnie:

    Wat hebben jullie het rot...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 55412

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: