Campuchia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Campuchia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Campuchia

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

13 Januari 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi hoi hoi hoi

Ik zal weer eens even de laatste ontwikkelingen bloggen. In Bangkok zijn me met gevaar voor eigen bankrekening naar de Chatuchak markt geweest. Zoals je misschien weet is dit de grootste markt ter wereld (weet ik helemaal niet zeker maar ik vermoed het wel). We hadden in elk geval een plattegrond nodig om bij de uitgang te komen. Ze verkochten er werkelijk waar alles, van vintagemeuk (ouwe SS-jassen!!!) tot aan lieve puppydiertjes. Gelukkig waren wij zo verliefd op de diertjes dat we niet bij alle andere kramen hebben gekeken dus dat scheelde weer een aanslag op het budget. De hele middag hebben we zitten kwijlen bij wollige minihondjes, minikatjes, minislangetjes, miniaapjes, minieekhoorntjes!!, minikonijntjes en alles wat mini en schattig is. We hebben zooo lang met 1 wollig hondje staan knuffelen dat Carolien m serieus wilde kopen!!! Je had dr moeten horen tegen mij: Jaaa maar dan kunnen we m gewoon stiekem in een tas mee de hotelkamer in nemen dat merken ze niet jo! Allemaal dat soort dingen. Nouja gelukkig niks gekocht en dat was onze wildste belevenis in Bangkok. Verder alleen een beetje rondgelopen en biertjes gedronken, wat natuurlijk helemaal niet verkeerd is. Toch waren we het maandag gelukkig es een keer zat met het niksdoen en zijn we op een bus gesprongen naar Ayutthaya. In 1 dag hebben we een hele sportieve fietstocht ondernomen langs alle ruines (zonder gids en dus waren we het met een uur natuurlijk alweer zat hahah) en ook nog een boottocht. We hebben er nu helemaal zin in dus gister zijn we gelijk maar doorgegaan naar Cambodja!
Echt het was weer helemaal kreezie gisteren. We hadden heel veel geluk met bussen dus in een paar uurtjes stonden we al bij de grens. Het enige was dat je nog een tuk tuk moest nemen voor het laatste stukje. Die tuk tuk bracht ons naar een kantoortje (gewoon midden in de stad) met 1 man achter een bureau en daarachter een heel groot spanddoek: Welcome in Cambodia!!! Ik stond al bijna binnen om gratis geld aan die meneer te geven toen Carolien gelukkig haar hersens gebruikte. We waren natuurlijk helemaal niet bij de grens!! Maarja ik had ook alweer lekker de halve dag geslapen dus ik was er gewoon ingetrapt, gelukkig zag ik toen een bord op de weg met 'Border 100m'. Dus wij gillen tegen die tuktukchauffeur dat ie ons naar de echte grens moest brengen. Later hoorde we dat drie nederlandse meisjes er in waren getrapt die dus een nepvisa hebben gekocht voor 2000 Baht terwijl het aan de grens 800 is! Nou en toen het gedeelte tussen de twee grenzen, wat een soort niemandsland zonder wetten is! Er stonden iets van 20 luxe casino's en luxe hotels! Hahahah. Hierna wandelden we dus Cambodja binnen en we werden gelijk al helemaal panisch van iedereen die iets van je wil. TAXI TAXI TAXI!!!! MADAME!! OVER HERE!! Echt en dan is het al zo laat dan wil je echt iemand voor zijn kop slaan. Dat heb ik maar niet gedaan en uiteindelijk na 2 uur taxi waren we in Siem Reap. De taxi chauffeur sprak geen engels en dropte ons in een vreselijk gat met een paar verlepte hostels. Godzijdank werden we vergezeld door een Engelsman die ook nog eens een lonely planet bij zich had (wij niet) en daarin stond dat er een veel leukere wijk is. Dus 1 tuktuk later waren we eindelijk in het paradijs van barretjes en lekkere restaurantjes en goede hotels. Dus het valt allemaal wel mee hier maar de 1e indruk was echt heel slecht met al die oplichterij en drukdoenerij. OJA en vanochtend zet Caro de tv aan, zien we Pauw en Witteman!! Echt superrelaxt er is een belgische zender. Dus nu zijn we echt gelukkig en vanavond gaan we lekker pizza eten. De groetjes allemaal ik hoorde dat het regende daar maar dat is helemaal niet erg want dan kan je lekker in je bedje kruipen en een filmpje kijken:) Dikkkkkkke kusxxx

• 13 Januari 2011 - 08:16

Petra:

Goeie morgen Sjaan,(ik geloof dat ik stiekum de 1ste ben?? Leonie slaapt natuurlijk nog, hahaha...
    Ik ben trots op je hoor, je hebt jezelf en je zus goed onder controle!!!
    Veel plezier in cambodja en pas goed op julliezelf hè..XXXXXX

• 13 Januari 2011 - 09:51

Anna:

hoi meiden, ik zou nog op die poezen/honden/eekhoorn/pluizenmarkt hebben gelopen. Het giet hier idd, dus blijf genieten en ik geniet van afstand mee, heerlijk. xx

• 13 Januari 2011 - 11:11

Leo En Ils:

sjaan,ca vanuit mijn bed met filmpjes de groeten van mij en ils! heeeeel veel plezier daar nog en volgende keer laat leo zich niet verslaan door ana of petra! xxxxxxxxxxxxxx

• 13 Januari 2011 - 19:58

Miel:

Ik zit weer te genieten van al jouw verhalen Sjaantje! En inderdaad, het regent hier en ik zit op de bank een filmpje te kijken met mijn vier katjes om me heen! Geniet jij maar lekker van die 31 graden daar! Kus!

• 20 Januari 2011 - 20:39

Martine:

Hi Jeanette & Carolien!
    Hoe bevalt het in Cambodja? Ik vond het daar wel tof, ondanks de heftige geschiedenis... Zijn jullie al naar Ankor What geweest? En nog beter, al buckets gedronken bij de Ankot what??? bar?! Geniet er van!

ps zijn nu bij je moeder foto's aan't kijken van Mariek, heel fijn altijd bij jullie thuis. Voelt goed.