Ja ja ja Java - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Ja ja ja Java - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Ja ja ja Java

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

05 Februari 2011 | Indonesië, Yogyakarta

Goeiemorgen allemaal!

Wederom een updateje van onze 'avonturen' dit keer over het mooie Indonesie. De vlucht vanuit Bangkok is goed verlopen (logisch ook eigenlijk) en we zijn om 2 uur s nachts aangekomen in Jakarta. Domme geiten als dat we nog steeds zijn na twee maanden reizen hadden we geen dollars meegenomen en zodoende moesten we weer allerlei voorkeursbehandelingen krijgen voordat we het land in mochten. Heel handig allemaal en toen we ergens tegen het ochtendgloren op ons doorleefde matrasje ploften vielen we diep in slaap. Carolien ontdekte de volgende dag dat 'haar' Deftones in Jakarta spelen over een week en dus stond die dag in het teken om een kaartje te bemachtigen. Het was een hele zoektocht maar op deze manier hebben we wel een beetje van Jakarta gezien. Ik stelde me het dus voor als een beetje vieze stinkstad maar het had zo een Amerikaanse stad kunnen zijn! Allemaal nieuwe gebouwen en mooie parken en schone straten.. Maarja voor ons niet interessant natuurlijk dus we zijn gelijk verder gereisd naar een strandoord. Op het (overigens wel verlepte) busstation stonden we echt versteld van de Indonesiers en hoe ze op ons (als enige toeristen)reageerden, iedereen begon als een gek tegen ons aan te lullen of ze gingen in een kringetje om ons heen staan en wijzen. 1 jongen had zelfs het lef om met zijn hoofd op mijn schouder te gaan liggen! Terwijl wij hem probeerden te negeren was ik dus toch genoodzaakt een stomp uit te delen. Deze ging later ook doodleuk in de bus achter ons zitten en de hele tijd aandacht proberen te krijgen en aan onze stoelen hangen enzo. Gelukkig werd ie eruit gezet en een stuk verderop in de stad stond ie nog eens onze bus op te wachten. Echt een beetje kriepie maaaaaaaar gelukkig kwamen we heelhuids aan in Pangandaran. Er was een strand dat wel, maar strandOORD? Overal stonden borden dat je niet in de zee mocht zwemmen en om vluchtroutes aan te geven in het geval van een tsunami. Er was dan ook geen toerist te bekennen. Het was de hele dag bewolkt en 's avonds begon het steevast te onweren. Carolien en ik werden op een keer 's nachts wakker van iemand die heel hard 'Tsunami, TSUNAMI!!!!!' riep dus ik ren naar buiten om te kijken of er een golf van 15 meter boven mijn hoofd hangt, maar gelukkig was het alleen onweer. En een gemene grap van de buurman. Toch was het onwijs leuk in het dorpje want al dat slechte weer had wel zijn charme vond ik. We zijn zelfs nog een keer om 7 uur opgestaan om door het apenbos te gaan wandelen. Stel je een soort panbos voor maar dan met wilde aapies, herten, vlinders, stekelvarkens en een hoop grotten met vleermuizen. Heel leuk, vooral de apen die WEER ons eten hebben afgepakt (ik ben bang voor apen dus ik ga de strijd niet aan natuurlijk). Verder vonden de vakantievierende Indos het vooral leuk om ons te bestuderen en mochten we zelfs in een familieportretje poseren. Nouuuuuu en verder niet zoveel uitgevoerd daar dus we zijn maar weer doorgegaan naar Yogyakarta. Het hostel hier is echt onwijs relaxt dus we vermaken ons zo'n beetje met boekies lezen en door het stadje slenteren en 's avonds biertjes drinken. Echt prima prima en Ca en ik zijn een beetje toe aan het ultieme niksdoen voordat we over drie weken weer aan de bak gaan dus we hebben besloten om zo snel mogelijk naar Bali te reizen. Overmorgen vertrekt Ca naar Jakarta om naar het concert te gaan en ik ga naar de Gunung Bromo. Daarna zullen we herenigd worden en naar het ultieme vakantieoord vertrekken! Oja en we zijn gisteren naar Borobudur geweest. Vanwege luiheid, onverschilligheid en slecht weer zijn we er maar een half uurtje geweest dus dat was weer schandelijk van ons gezien het het grootste culturele erfgoed van Indonesie is. Nouja volgende keer beter zou ik zeggen. Dit was het weer! Laat eens iets horen over NL is het al overstroomd?

Dikke kus van ons xxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Februari 2011 - 06:21

    Adoptieouder:

    Lieve Sjaan, nu ben ik eens de eerste, begrijpeljk zo vroeg op de zaterdagmorgen, ( the day after the night before ) zullen we maar denken.
    We kijken uit naar je verhalen, om de belevenissen maar zeker hoe "belevingsvol" je het allemaal beschrijft. Doorgaan hiermee.
    Ik heb op strand al een begin gezien van je "werkplek" de zandschuiver was reeds bezig. De hartelijke groeten van
    je adoptieouders. Als jij thuis komt om te "werken" voor een volgende reis, zitten wij in Folorida,

  • 06 Februari 2011 - 00:15

    Leo:

    wel verdorie ik ben nu officieel mijn status als eerste reageerster verloren maar denondanks wens ik jullie alle gleuk en liefde toe en ik ben jaloers en kom maar snel weer terug want ik ben ondertussen een halve man geworden en wat VET dat jeo ok naar het gala gaat knalknalknal en kussies van leo

  • 08 Februari 2011 - 15:03

    Marja Langmuur:

    Hoi Jeanette en zus
    Vandaag schijnt hier lekker het zonnetje.
    DUS!!! Veel plezier nog en doen jullie voorzichtig.
    xx

  • 11 Februari 2011 - 18:20

    Jeanine Van Der Plas:

    Hallo Jeanette en Carolien,

    Wat zijn jullie toch een avontuurlijke meiden, leuk en wat een lef hoor.
    Op dit moment pas ik even op jullie poezen, je moeder is naar Parijs.
    Ik geef ze veel knuffels en ze kunnen het wel waarderen geloof ik.
    Op dit moment is het echt saai weer.... regen, regen. De temperatuur is wel wat omhoog, maar ik heb toch liever een beetje vorst en een zonnetje.
    Nog een paar weken geloof ik en dan gaan jullie weer richting Katwijk, nou, we blijven jullie volgen.

    De groetjes van ons allemaal
    van der Plasjes, de buurtjes

  • 12 Februari 2011 - 00:23

    Karin:

    Hoi Jeanette en Carolien,

    Ik geniet elke keer weer van jullie verhalen en avonturen. Wat heerlijk om zo'n lange reis te kunnen maken, maar het werkt ook verslavend hoor. Straks willen jullie ieder jaar zolang weg :-). Kijk maar naar Jessica.Zij gaat volgend jaar, als ze afgestudeerd is een wereldreis maken en ik ga haar in Indië opzoeken net als eerder in Australië. Geniet nog van de laatste weken. als jullie terug komen is het hier al bijna lente.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 55414

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: