Johnny Rockets - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Johnny Rockets - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Johnny Rockets

Door: Jeanois

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

12 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag allerliefsten!

Allereerst ga ik even zeggen dat het echt heel erg leuk is om al die berichtjes uit Hollandia te lezen, dus schroom niet om er eentje achter te laten hahaha. Oja: Anna kijk maar uit want wij zoeken hier de meest valse advocaat uit die er te krijgen is en dan maakt Misty uiteraard geen schijn van kans..
Mams is nu aan het proeven van de wisky-en-weet-ik-veel-wat-nog-meer voorraad van Leo en Joel. Het zijn echt supergezellige mensen ze weten vanalles over de beste restaurants hier en ze hebben een indrukwekkende drankvoorraad. Echte bourgondiers!
Vandaag ook weer lekker op tijd opgestaan (maar niet heus, veel te vroeg) en na het uitwisselen van familiefoto's en het uitdiepen van de Spierenburg-tak gingen we op weg naar Arlington Cemetary. Moeders wilde daar graag een graf bezoeken dus zodoende. Echt het is ongelofelijk maar zelfs naar de begraafplaats gaan is hier een enorme belevenis. Je moet er met de auto op omdat het zo enormous is en je mag er bijvoorbeeld alleen begraven worden als je op de een of andere manier iets met the US army te maken hebt. Best wel gek om te zien hoeveel soldaten er al zijn dood gegaan in de Irakoorlog. We vingen ook nog een glimp op van een begrafenis, uiteraard met veel poeha. Er was zelfs een fanfare achtig iets.. Nou en daarna zijn we naar Pentagon City gegaan wat eigenlijk gewoon een winkelcentrum is voor hele verwende meisjes. Er was wel 1 winkel waar ik de verleiding niet kon weerstaan dus ik heb even op topsnelheid gewinkeld. Carolien ik probeerde nog iets voor je te kopen maar ze hadden het niet in de goede maat.. Ik zoek verder!! Erna met de metro naar Washington itself gereden waar we allemaal interessante dingetjes hebben gedaan. We zijn in de Congress Library geweest (best saai maar het gebouw is echt belachelijk mooi) en toen door een ondergrondse tunnel naar 'The Capital' wat dus zeg maar de tweede kamer van Amerika is. We kregen een mooie rondleiding en de gids wist natuurlijk weer allemaal gekke feitjes dus dat was eigenlijk ook nog interessanter dan je zou denken! Het wordt gewoon niet snel saai denk hier in de States. Nou daarna nog even naar een botanische tuin geweest wat ook weer oversized was en daarom ENORM VET! Daddy als je dit leest: jij zou echt uit je dak gaan het was zo mooi! En overal kan je gratis in trouwens. Dus dat was leuk ik heb me even in de jungle gewaand en we hebben vleesetende planten gezien:) Toen nog een museum ingepiept, eigenlijk alleen om iets te drinken hehe. Als avondeten hebben we een fenomenale hamburger en milkshake op bij, het klinkt super jaren '50 amerikaans en dat was het ook, Johnny Rockets:D Ze hadden zelfs zo'n apparaatje op tafel staan waar je 5 cent in gooit en dan kan je heerlijk oldskool een liedje uitzoeken.. Nou ik ben weer helemaal voldaan na vandaag!

Oja L&J hebben een grappige hobby namelijk hondjes spotten. Dus elke keer als we in de auto zitten en er gaat iemand voorbij met een hond dan hoor je hen gelijk: Oooo look at that one, it's very nice isn't it? En er gaat geen hond ongekeurd voorbij:D
Oo en nog iets: wie de extra fotoruimte heeft geregeld is echt een lieve schat! Dankje!!!!

Dag lieve poepescheetjes dikke kus van J&J

  • 13 Juni 2009 - 09:18

    Peter:

    net of ik steeds de dgelijkse collum lees van de amerikacorrespondente...
    en nu ook met fotoos! Ik zal het gaan missen als je weer terug bent ;-)

  • 13 Juni 2009 - 12:21

    Andrea:

    Hooooooooooi waaaauw wat geweldig allemaal. Ik kreeg vandaag je kaart binnen en ik ben helemaal om. Ik ben zojuist begonnen met sparen voor een tripje New York hahahahah. Ik zal de groeten doen aan alle meides! Geniet nog ff van je trip doeeeeeeeeeiii! xx

  • 13 Juni 2009 - 13:22

    Anna Marie:

    Na enig genealogisch onderzoek heb ik zojuist ontdekt dat er een familierelatie bestaat tussen ene Anna Maria Van der Plas en ene Anthonius Spierenburg (gehuwd 1766). Het blijkt nu dat ik òòk een "cousin" ben (9th). Er zijn zeker overeenkomsten: whisky bv en er gaat bij mij ook geen hond onopgemerkt voorbij, grappig hè? Ik wil het best wel eens komen uitleggen aan L&J. Een extra nicht is tenslotte nooit weg.
    Gaaf die Richard de saxman, leuke kop ook. xx

  • 13 Juni 2009 - 14:26

    Bert:

    Jeanette, je bent een geboren schrijfster, heerlijk enthousiast mens... van wie heb je dat toch???? ;-)
    Denk aan Loesje; "geniet nooit met mate" dikke kus, Bert

  • 14 Juni 2009 - 09:10

    Huub:

    ahh wat doen julie veel egt supercool en dat eettentje hoe cool nou nog heel veel plezier ik denk dat je dat wel zult hebben nou doeiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Amerika baby!

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2009

Laatste bericht :(

02 Juli 2009

M i c r o b e r i c h t

28 Juni 2009

BOOM.. Chicago!!!

24 Juni 2009

Waterpret

22 Juni 2009

Holland in Michigan..
Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 55413

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: