Washingtooon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Washingtooon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Washingtooon

Door: Jeanois

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

12 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag lieverds!

Nondeju wat hebben wij gister een duik genomen in presidentieel Amerika zeg :) We begonnen de dag met het plannen van de rest van de week (Leo is heel gestructureerd en dat is dus heel handig want nu weten we bijvoorbeeld wat we zondag gaan eten) en toen zijn we ergens gaan lunchen. Het is echt knallend heet hier en wat steeds het gekke is: als je ergens binnen bent is het heerlijk koel en alles en zodra je de deur uit stapt begin je te zweten. Maar goed dat is alleen maar lekker eigenlijk, dat wisselbaden:) Nou na die lunch zijn we naar 'Mount Vernon' gegaan en dat is, jawel, het huis van wijlen GEORGE WASHINGTON! Ik probeer het nog een beetje sensationeel te brengen want het klinkt natuurlijk oersuf. Nou, het was eerlijk waar heel leuk! We hebben een rondje gemaakt over het terrein en ook door het huis. Daar in stonden allemaal gidsen die alles met veel humor brachten dus het was echt interessant om naar te luisteren. Nou weet ik bijvoorbeeld dat George Washington geen kinderen had en altijd heulll veel logees had. Verder hebben we ook nog zijn graftombe gezien wat ik erg cool vond want daar lag zeg maar de eerste president van de VS in levenloze lijve!!! Na mount Vernon zijn we even op gaan frissen bij Leo en Joel en daarna (lekkere!!!) pizza gaan eten bij een diner. L&J hebben ons daarna rondgereden door Washington nou echt het was echt ge-wel-dig. Zie je het al voor je: ik en mams in een auto de hele tijd: oooooooh, aaaaaaaaah, kijk dat!!! Washington is echt een grote verademing na New York want we worden hier als prinsessen rondgereden en het is echt een grote, ruime luxe-achtige stad! We reden over een superbrede weg met eromheen echt alleen maar immense witte gebouwen in romeinse stijl met van die pilaren en alles. Schitterend:) We hebben een wandelingetje gemaakt bij het Witte Huis (jawel jawel ik ben in de niet zo nabije aanwezigheid geweest van Obama en co.) en bij een hele mooie kathedraal die echt nog heel 'nieuw' was hij is pas 10 jaar geleden afgemaakt. Toen lekker doodop in bed gerold.
Oja wat ik nog wilde vertellen wat heel leuk is: L&J leggen elke ochtend pindaatjes enzo in de tuin en daar komen allemaal eekhoorntjes, chipmunks en bluejays (weet ik de nederlandse woorden niet voor) op af. Nouuuuu schattig joh:D De foto ervan was jammer genoeg te groot om te uploaden en ik kan er ook maar 10 uploaden dus dat sucks maar daar komen we wel overheen he:) Nou adios vaarwel tschuss en tot ooit allemaal! Dikke zoen van Jana en Jeanette

  • 12 Juni 2009 - 15:51

    Anna Marie:

    Lieve J en J. Ik geniet elke dag van jullie laatste avonturen. Heerlijk! Alsof ik er bij ben, en ook nog komisch en foutloos! Waer vin je dat nog vandaeg de dag.
    Echt iets om naar uit te kijken, dus wel dagelijks blijven schrijven anders krijg ik ontwenningsverschijnselen. Vandaag kwamen ook de eerste foto's binnen, geweldig! en jullie kaart; Misty gaat jullie prosecuten (portretrecht)'t is maar dat jullie het weten

    dag meiden, xx ook voor L&J

  • 12 Juni 2009 - 17:14

    Leonidas:

    Hello Darlings,

    Hier weer een berichtje van mij! Jeannie je kan echt heerlijk blogjes bijhouden moet ik zeggen!

    Hier is het wonder boven wonder weer een keertje lekker weer en ik ben vandaag een dagje naar de gehandicapten geweest met ils en fem (zomerfeest op de berghstichting) na een nachtje partyen in LVC wat zonder jou ook nog best leuk is ook al heb ik niet zo hard met mn haar gezwaaid als normaal. Kortom jullie leven is tienduizend keer interessanter als dat van ons. Haha nou tot over 24 dagen! Woehoe!

    groetjes van leo

  • 12 Juni 2009 - 18:31

    Niki:

    Hi J en J,

    Wat leuk om op deze manier julie te volgen.
    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.
    Leuke foto`s, mooie meid ben je Jeanette! gaaf zo moeder en dochter samen.
    Geniet er van, ik reis `n heel klein beetje mee via jouw reisverslag.

    Groeten en liefs uit Den Haag voor jullie beiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Amerika baby!

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2009

Laatste bericht :(

02 Juli 2009

M i c r o b e r i c h t

28 Juni 2009

BOOM.. Chicago!!!

24 Juni 2009

Waterpret

22 Juni 2009

Holland in Michigan..
Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 55413

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: