Fiësta´s - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Fiësta´s - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Fiësta´s

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

23 Maart 2010 | Ecuador, Cuenca

Dag vriendjes en vriendinnetjes

Anna ik denk dat als ik jou verhaal over de skistok hoor dat ik instant in een scheur lig. Lig ik nu eigenlijk ook dus kun je nagaan..

Maaaarrr ons vertrouwen in Ecuador is weer helemaal hersteld! We hebben echt zúlke leuke dagen gehad. Zaterdag waren we eigenlijk nogal lui en hebben we alle 100.000 armbandjesverkoopkraampjes bekeken. Daarna als godinnen de hele middag op het strand gelegen het was heerlijk. Op het strand verkopen ze echt VANALLES. Zo kan je allerlei sieraadjes kopen, lampen, de meest onnodige prullaria en uiteraard etenswaren. Ik zeg niet dat ze ook spacecake verkochten maar ik zeg wel dat onze avond erna errrrrrrg grappig was...... Het ging als volgt. Wij kwamen van het strand gingen even de vaste dingetjes doen, was ophalen enzo en toen lekker uit eten. Er bleek een heel goeie sushibar te zijn en waar je óók nog eens op een heel groot bed je maaltje kon nuttigen. Dus dat deden wij lekker met een goddelijk ananassapje erbij. Nou en ineens begint Leonie toch om niks te lachen. Ze rolde gewoon bijna van het bed af. Ils en ik wisten echt niet wat ons overkwam. Tot ik ineens een blik wierp op de Chef de Sushi en die gast ging SNEL! Echt razend snel. Ik kon mijn ogen er niet meer vanaf houden zo snel. Alleen ik kon het niet delen want de twins vonden dat ie op normale snelheid werkte. Maar echt ik was helemaal geïntrigeerd en die meneer werd een beetje gek van mijn schapige gestaar. Maarja het was erg hilarisch allemaal. En ook vooral toen alle stroom uitviel en wij bij een kaarslichtje mochten eten. Toen was er ineens brand in de straat een hele sensatie. Nou echt bizar allemaal het werd ons gewoon een beetje teveel. Dus daarom hebben we nog maar even heel erg veel sushi besteld om onze verwarring weg te snaaien. Vervolgens slap van alle commotie naar het hotel gegaan waar we alledrie als een blok in slaap zijn gevallen. Om half 1 werd ik wakker en omdat Ilse beloofd had om mee uit te gaan hebben we dat gedaan (Leonie ook trouwens). Slap van de slaap aan de mojito´s gezeten en toen kwamen we ons europese groepje tegen (1 belg, 1 nederlander, 1 duitser, 1 zwitserse). Met zijn allen zijn we lekker uitgeweest in de leukste toko en toen bleek er een groot feest te zijn aan het eind van het strand. Eerst hebben we maar even het nodige duikje in zee genomen en toen naar het feest. Helaas was het electro, 10 dollar en stond iedereen daar stil. Dus verder gewoon nog een beetje uitgeweest en lomp gedanst en wederom gezwommen.
Zondag onder een parasol op het strand gecrashd en daarna, jawel, surfles! Nou het was een drama, ondanks dat ik als eerste op de plank stond, stond Ilse daarna 100 keer en ik nog maar 3 keer. Heel jammer allemaal en ik heb Leo maar het laatste uurtje van de les gegund want ik had heel veel hoofdpijn van al dat falen. Nouja heel eerlijk gezegd was het erg leuk hoor ik ga nog wel een keer een poging wagen. Hmmm nou ´s avonds een bescheiden cocktailrondje gedaan met de europeanen en toen lekker gaan slapen.
Maandag hebben we een toerr gedaan naar Isla de la Plata. Na 1,5 uur met de boot kwamen we op het onbewoonde eiland aan waar allemaal van die leuke rode krabbetjes over het strand renden. Tijdens de werkelijk dodelijke hike (verbrand en uitgedroogd en teenslippergeblaard kwamen we terug) hebben we veel toffe dieren gezien. Zoals die vogels met die blauwe snaveltjes en albatrossen en nog andere ondefinieerbare (voor mij dan omdat ik nada spaans spreek) wezens. Het uitzicht was ook megamooi en ik was toch blij dat we m uitgelopen hadden. Maar daarna kwam pas het echte werk, snorkelen!!! Tijdens het boottochtje zagen we al een troep zeeschildpadden langszwemmen waar we erg hysterisch van werden allemaal. In het snorkelgebied zelf was veel koraal en als je dan naar beneden dook kon je het erg mooi zien. Wij zwommen als laatste terug naar de boot en toen werden we nog aangenaam verrast door een hele school vissen die gezellig meezwom. Was echt gaaaaaaaaaf allemaal!! Moe en voldaan kwamen we weer in Montañita aan waar we van plan waren te gaan slapen. Maarjaa, toch maar even nog wat drinken met zn allen en toen bleek er een reggaefeest op het strand te zijn. Daar zijn we dus gebleven omdat het heel erg vet was. Er was een kampvuur, trommelaars en jongleurs met fakkels. Bovendien was onze surfleraar er die eerst nogal boos op mij leek omdat ik van mijn plank af bleef kletteren. Maar toen vond ´ie ons toch wel erg aardig en het kwam er op neer dat ie een stuk land had waar ie papieren voor moest betalen en volgens mij wilde ie met 1 van ons trouwen. Nouja goed Ilse maar gedaan alsof ze met de Duitser in een hevige liefdesrelatie was verwikkeld en ik had maar even een Nederlandse naam opgerakeld als zijnde mijn ´novio´. Leonie lag knock-out tegen mij been aan te slapen. Tegen de tijd dat het feestje op zn eind liep was het voor ons alweer tijd om naar de bus te gaan (05.00)! Dusss wij zijn daarin lekker gaan slapen enzo en zodoende kwamen we vanmiddag om 14.00 aan in Cuenca. Het ziet er veelbelovend uit volgende keer meer! Dag allemaal alle liefs en groetjes en alles wat goed is. xxxxxxx

  • 24 Maart 2010 - 00:03

    Carolien:

    mmm jugos de pina!

  • 24 Maart 2010 - 09:35

    Marieta:

    dat klinkt allemaal een stuk beter! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 Maart 2010 - 09:38

    Bert:

    Hoi Liefie, klinkt goed hoor, echt een culturele trip die jullie maken!!!
    Veel plezier!

  • 26 Maart 2010 - 12:13

    Anna:

    pffffffffffff wordt al moe als ik het allemaal lees, maar ben bovenal jaloers. Heb zelf ook 4 weken geleden gesnorkeld in Egypt. Echt fantastisch! Lieverd geniet van alles! Cobi is weer thuis, binnenkort ook je moeder dus ook wij kunnen weer veel spannende avonturen gaan beleven op ons onvolprezen, spannende Katwijkse playa, ik hou je op de hoogte!!
    kus

  • 26 Maart 2010 - 12:16

    Anna:

    ps prachtige foto trouwens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 55415

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: