Colonial Williamsburg baby! - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Colonial Williamsburg baby! - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Colonial Williamsburg baby!

Door: Jeanois

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

15 Juni 2009 | Verenigde Staten, Williamsburg

Bonjour mijn kleine suikerpannekoekjes

Het-is-hier-zo-suhuhuperrrrrr! Elke ochtend als we wakker worden staat het ontbijt alweer klaar en hebben we een live chipmunkshow. Gisteren ben ik doodop mijn bed in gerold want we zijn de hele dag weggeweest. We gingen namelijk naar een historisch stadje genaamd.. Colonial Williamsburg! Laten we nu eerst even eerlijk zijn: het was natuurlijk heel suf. Maar onvermijdelijk hebben we het toch naar ons zin gehad en dat kan ook niet anders want zelfs van 'Colonial Williamsburg' weten ze hier een attractie te maken. We begonnen met een film die makkelijk in de bioscoop had kunnen draaien maar die speciaal voor CW gemaakt is. Daarna kregen we een tour door 'the Governors Palace', gevolgd door een lunch in een 'tavern' wat dus gewoon een boerenrestaurant was maar ik heb prima gegeten. Toen was het tijd voor (haha) het voorlezen van de Declaration of Independence. Er werd echt een hele heisa van gemaakt wat echt smullen was want er stonden veel mensen voor lul. Iemand moest de horlepiep dansen en een lied genaamd Yankee doodle ten gehore brengen. Dat valt nog mee denk je dan maar het was ook nog eens een vent met een maillot aan, hehehehehe.
Ik had one hell of a time:) Nou toen weer een tour gehad door een rechtbank, was wel interessant zij het niet dat ik een half uur aan minder interessante dingen heb zitten denken. Na het bezoeken van wat oldskool winkeltjes zoals een kleermaker, een zilversmid en een pruikenmaker was het tijd voor het echte werk: avondeten!!!
Williamsburg is gewoon een dorp, alleen in de kern hebben ze veel huizen en gebouwen gereconstrueert en loopt iedereen in belachelijke outfits de horlepiep te dansen. Dat is vergelijkbaar met als ze ineens in het centrum van Katwijk straten afzetten, al die vissershutjes in ere herstellen, iedereen zich uitdost in klederdracht, we massaal gaan doen alsof we nog steeds elke dag kantklossen en daar dan entreegeld voor vragen, zeg maar..
Maar goed, buiten het idiote (doch zeer vermakelijke) deel van Williamsburg zat een PRI-MA restaurant met een chef die beroemd was om zijn toetjes! Na het nuttigen van een smakelijke tonijnsandwich was het dus tijd voor Chocoladetaart (sterker nog: CHOCOLADETAART!!!). Jammmmmmmmmmmmmmmm het was om je vingers bij af te likken en dat mocht ook wel want die gast had tig boeken erover geschreven. En weet je: als je euries gewend ben was het echt muy cheapo. Ze kunnen in Nederlands qua restaurants echt nog veel leren van Amerika. Het zijn echt allemaal zeeer redelijke prijzen, zodra je je zitvlak in een van hun stoelen plant staat er al een glas ijswater voor je neus en aan brood met boter zal het je ook nooit ontbreken. Not too shabby voor Jeanette!
Het komt er dus op neer dat we half uit mekaar ploffend in de auto zaten (ongeveer 3,5 uur gereden terug naar Arlington) maar het was het allemaal waard.
Vandaag blijven we lekker 'thuis' en draaien we wasjes enzo wantttttttt: morgen ROAD TRIP!!! Yeahhh lijkt me echt leuk. Ik zal denk even niet bloggen want, a: het is oninteressant om te horen over een hele dag op de weg en b: we hebben denk geen internet. We gaan dus morgen vroeg weg, dan ongeveer 6 uur rijden richting Michigan. Volgens mij gaan we dan even in Pittsburgh chillen (weet ik niet zeker) en de volgende dag weer op weg naar Grand Rapids. Ik ben benieuwd hoor, volgens mij is het ook leuk om gewoon over de weg te touren en de weg naar Mich. schijnt heul leuk te zijn duss nouja laten we het hopen! Nouuuuuu we love you verrie muts lieve kijkbuiskindertjes, tot ooit, vaarwel en bovenal:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 16 Juni 2009 - 08:11

Leonie:

Leer mij pleaase de horlepiep als je weer thuis bent, het klinkt echt als de meest gave dans ever! Road tripze! xx leo die nu ook verschrikkelijk veel zin heeft in muchos chocotaart

• 16 Juni 2009 - 10:12

Leila:

Hi Jeanet,

Wat super gaaf wat je daar allemaal ziet en meemaakt! Je leest je plezier er vanaf! Mis het hier maar niet, iedereen heeft het hier te druk en het weer is al twee weken rot. Geniet lekker met je moedertje! Wij genieten met je mee!!!
    xxxxxLeila

• 17 Juni 2009 - 15:29

Brambo:

hé veel plezier op je road trip!

• 18 Juni 2009 - 12:42

Corry:

Hello girls, het genieten druipt er weer vanaf hè. En terecht !! Ik beleef Williamsburg weer helemaal opnieuw (was er tig jaar geleden ook).Gaan jullie met die hond naar Michigan ? Well, people on the go, enjoy your trip to Grand Rapids!! x x x