me gustas quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu me gustas quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

me gustas quito

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

04 Maart 2010 | Ecuador, Quito

Ola!

Leo en ilse moeten elke dag naar school en ik heb tot half 1 niets te doen, vandaar, CAROLIEN, ga ik jullie verblijden met een diepgaand verhaal over het fijne leven van een toerist in Quito.

Oké, nou waar was ik gebleven. Oja dinsdag zijn we dus filmsterren geworden, het draaide er op uit dat we een contractje moesten ondertekenen en lekker daar konden eten. Maar verder was het eigenlijk vrij saai. Er waren wel nog 3 leuke argentijnen die het op ons drieen hadden voorzien maar daar zijn we maar niet op ingegaan. Die hele middag liet wel ons plan om cavia te eten in de soep lopen dus dat staat nog op de planning.
Nou en gisteren wilden we heel graag gaan bungee jumpen want er scheen hier een hele mooie te zijn. Wij dus na een barre tocht met bus, benenwagen en taxi bij een brug aangekomen, hing er geen touw aan.. Jammer hoor want ik had er erg veel zin in:)
Maaaaaaaar verder is het hier een waar paradijs, de glimlach is niet van mijn gezicht af te boksen. Gisterochtend ben ik in mijn eentje het oude centrum in gegaan. Ik liep maar een beetje te dwalen toen dacht ik, ik loop gewoon tussen de huizen door zo´n berg op! Nou ik heb het geweten, toen ik eenmaal boven was had ik geen adem meer over. Misschien was dat omdat het uitzicht adembenemend was (hahah flauw). Nee maar het was echt schitterend en ik was helemaal gelukkig dat ik het voorrecht had dat te mogen zien. En toen ik weer, veel hijgende ecuadoriaantjes gepasseerd, beneden was wilde ik gelijk weer een andere berg op. Dus zodoende, dit keer maar met een taxi naar een berg gegaan midden in Quito, heeeeeeel mooi want er staat een beeld van de heilige maagd maria op ofzo (een soort Rio). Nou daar even staan kwijlen over het uitzicht en toen ben ik naar beneden gaan lopen! Ik langs allemaal krotjes enzo en later hoorde ik van iemand dat het supergevaarlijk is om daar te lopen! Hahhah nouja goed ik leef nog en iedereen zei heel aardig buenos diaz dus het viel wel mee. Tot ik beneden een taxi pakte om naar het studentenhuis te gaan, die man vroeg me eerst mee uit en toen vroeg die hoe oud ik was. Ik brabbelde 18 in mijn beste spaans en toen zei hij een heel verhaal terug. Maar ik no comprendo´de het dus toen riep die uit: Tu es un BABY!!! Hahahah nou dat valt mee dat de mannen hier niet op jonge meisjes vallen!!
Oja, en gisteravond was de hemel. Echt. Eerst was het namelijk ladies night, van 8 tot 10. Wat betekent dat er alleen vrouwen naar binnen mogen en dat iedereen gratis cocktails mag drinken! Achteraf gedacht een heel goed systeem want om 10 uur komt de halve mannelijke bevolking van Quito op die bar af om de dronken chickies te versieren. Maar toen waren wij al weg want we gingen salsadansen! Ilse en ik waren de enigen die de bijna lege dansvloer op durfden dus we werden gelijk ten dans gevraagd. Het was zooooooooooooooooooooooooo leuk echt je werd de hele tijd rondgezwierd tot je er misselijk van werd. Helaas had ik 1 vieze salsabuddy want die begon me ineens te zoenen! Dus die heb ik een duw gegeven heheh. En Ilse had een plakker waar ze de hele avond niet vanaf kwam. Maar verder was het echt muchomuchomucho leuk en ik kon vanochtend eindelijk eens uitslapen jihoe. Nou adios en een dikke kus voor iedereen die ik lief vind!

  • 04 Maart 2010 - 15:28

    Jana:

    Hee ben je er nog? Dat klinkt allemaal al heel erg spannend! Enig idee wanneer jullie Locked Up uitgezonden wordt? Ik denk dat ze daar in Quito van jullie af moeten kicken als jullie straks weg zijn! dikke zoen, ook van oma.........

  • 04 Maart 2010 - 17:34

    Hubrecht:

    Het klinkt allemaal heel erg gaaf! nog heel veel plezier. doeg xx

  • 05 Maart 2010 - 00:43

    Emmy:

    Jeanet!!
    Zitten we gewoon weer op hetzelfde continent! echt grappig die mannen verhalen, hier precies hetzelfde hoor, alsof we van een andere planeet komen. anyway gaat dus goed met je zo te lezen. ik heb nog niet heel veel gereisd hier maar ga dit weekend voor het eerst de kust bekennen!Pura Vida!

  • 05 Maart 2010 - 11:39

    Carolien:

    love je flauwe uitzicht grap!!XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 55412

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: