Fietsenrek - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Fietsenrek - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Fietsenrek

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

08 Maart 2010 | Ecuador, Quito

Ja lieve kijkbuiskindertjes, anders hadden Leo, Ilse en ik nu in een hobbelende bus naar Flor de Guayllabamba gezeten. Helaas ben ik gisteren over kop geslagen met een mountainbike en zijn we nu braaf aan het wachten tot lieve meneer de tandarts mijn rechter voor- en snijtand er weer in wil zetten. Tsjongejongejonge wat een dag hebben we gisteren gehad.. Het begon muy goed want we hadden een trip geboekt naar Cotopaxi. Eerst wat getourd met de bus en daarna aan de barre klimtocht naar boven begonnen. Helemaal dood kwamen we boven aan en het geweldige uitzicht + de mooie gletsjer waren het helemaal waard. Toen weer terug geklauterd waar we een stuk terug met de mountainbike zouden doen. Ilse en ik als eerste die heuvel afscheuren (de eerste keer dat ik viel was het erg leuk) en het ging steeds harder. Op een gegeven moment kon ik de goed getrainde ils ook niet meer bijhouden en probeerde ik te remmen, dit deed ik in een bocht vol hobbels en daardoor heb ik dus; 1 lichte hersenschudding en 3 forse blauwe plekken meer en 2 tanden minder. Nouja goed en toen was ik dus een beetje hysterisch en is er een taxi voor ons geregeld naar het ziekenhuis. Dit was gelukkig heel luxe en duizenden scans en een peperdure rekening later lag ik tevreden en gedrogeerd door Leonie in het hostel te slapen. Oke nou dit was het woeste verhaal van gisteren. Eergisteren zijn we nog naar otavalo geweest en een mooi meer dat cuicacha heet. Mijn hoofd gaat weer pijn doen dus ik heb geen zin meer om te tiepen maar ik wil wel even dat duidelijk is dat het hier erggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg fijn is!!!!!!!!!

  • 08 Maart 2010 - 14:46

    Miel:

    Lieve Sjaantje, kijk je wel uit! Ik ben wel blij om te horen dat de tandjes nog heel zijn er er weer in gezet kunnen worden, die van mij waren destijds in stukjes en niet meer herplaatsbaar.....Veel plezier en rustig aan daar, liefs Miel

  • 08 Maart 2010 - 15:37

    Andrea:

    Ooooh je moet ook niet zo hard een heuvel afscheuren haha, heb je niks geleerd van je skateboard-accident van een paar jaar geleden. Die schram op je hoofd vind ik best koel maar ik hoop dat je tandjes er weer snel kunnen worden ingezet.
    xxx

  • 08 Maart 2010 - 16:17

    Jana:

    jemig Jeanetje, ik schrik me rot, ik denk leuk een foto, eerst kijken voor ik ga lezen! Weet je zeker dat het goed gaat, met die hersenschudding? Ik zou nu bijna 'doe voorzichtig'schrijven maar dat klinkt als mosterd na de maaltijd. Ik zou wel even bij je willen zijn........xxxxx

  • 08 Maart 2010 - 16:31

    Carolien:

    aaah jeanetje! je ziet er wel superschattig uit zonder tandjes! hahaha kijk uit en veel plezier!XXXX

  • 08 Maart 2010 - 18:56

    Jana:

    blijf proberen me te bellen!! x x x

  • 08 Maart 2010 - 18:59

    Anne!:

    Aaaah Jeannieee ik schrik me dood man!hoop dat je tandjes er weer in zitten schattie ! Voor de rest klinken je verhaaltjes heerlijk !
    Dikke knuffies uit NL.

  • 08 Maart 2010 - 23:06

    Gerdine:

    He Jeanetje...kon ik maar even bij je zijn...!(en bij m'n meiden)Ik zou je wel willen komen verzorgen.!
    Leo en Ils zijn daar ook goed in hoor(zit in de genen)Arjan heeft al een kijk goed uit mail geschgreven..dat doe ik dus niet!Dikke kus gerdine

  • 09 Maart 2010 - 08:47

    Anna:

    Met "doe voorzichtig" bedoelde ik niet alleen de mannen!!
    Ik denk dat jij dit helaas allemaal nodig hebt om een grote meid te worden, maar toch nog een keer: PROBEER EEN BEEEEEETJE NA TE DENKEN VOOR JE IETS DOET!!!
    Op zich natuurlijk een geweldige foto om later "om te lachen", maar nu even niet. Lieve Jeanette,we love you.
    Anna en Jan.

  • 09 Maart 2010 - 08:51

    Anna:

    PS je krijgt wel gelijk 2 x zoveel reacties, maar daar had je ook gewoon om ku
    nnen vragen hoor! xx

  • 09 Maart 2010 - 12:04

    Cobi:

    Lieve Jeanette. Whauw!!!!
    Wat zullen we hierover zeggen! Gewoon;dikke kus en vrolijk verder "fietsen". Wel bijzonder allemaal daar.
    Liefs ook van Lisa. xxxxxxxxxx

  • 09 Maart 2010 - 12:51

    Gerda Buckert:

    hoi jeanette,ik hoorde het vannacht van je moeder,dat je gevallen was,ik hoop dat het allemaal mee mag vallen
    hoe is het daar?,heb je het een beetje naar je zin
    je moet ook de groetjes hebben van onze anne
    dikke zoen,en kijk goed uit he

  • 09 Maart 2010 - 15:36

    Bert:

    Jeanette, heb de tandarts gesproken, bel even uit een internetcafe of zo, XXXXX

  • 09 Maart 2010 - 16:11

    Marja Langmuur:

    Hoi Skattie

    Je had beloofd om uit goed uit te kijken maar zie hier het resultaat. Doe aub een beetje voorzichtig hoor want je moet wel HEEL thuiskomen.
    Groetjes en dikke zoenen

  • 09 Maart 2010 - 20:31

    Anita:

    Pfooe,, je doet veel te gevaarlijk! Maar gaat het al weer een beetje? Ik hoorde het vanavond van je moeder. Maar nog heel veel plezier en succes daar he! ;) En niet meer zo gevaarlijk doen!
    Xxx Je buurmeisje!

  • 10 Maart 2010 - 12:41

    Kim:

    Staat er naast je foto een optie om het als wenskaart te versturen. Ironie ten top. Maar ik maak uit je schrijfstijl op dat je de pret niet door je ongeval laat drukken. Dus even doorbijten (met de tanden die je nog wel hebt) en dan weer volop genieten! Ik wens je verder een BEHOUDEN reis.

    Gr Kim

  • 10 Maart 2010 - 14:08

    Jan:

    I am sorry to hear about your accident and injuries. I hope you feel better soon!

  • 10 Maart 2010 - 20:49

    Carola:

    Wat een bikkel. Je kan zo model staan voor een poster van het blijf van mijn lijf huis..ahh, arme jij. Ik hoorde het van je moeder. Kijk je een beetje uit daar! En mocht je nou de volgende keer toch weer zo een stunt uithalen, bel dan even de alarmcentrale, zoek ik een mooi ziekenhuis uit. Anyways heel veel plezier daar, ik ga je verhalen zeker volgen.

    dikke kus

  • 10 Maart 2010 - 22:17

    Jana:

    lieve schat laat even wat horen! Neem contact op met Carola en Anna Marie die heeft een nicht die was en tandarts assistente en werkte bij Eurocross net als Carola. Heb je nog gebeld vandaag? xxxxxxxxx

  • 11 Maart 2010 - 08:37

    Daniël En Carolien:

    Hoi Jeanett, we kregen een mailtje om je weblog te bekijken en je te bemoedigen. Want je was gevallen in een ver land. Nou, bij deze, heel veel sterkte met de situatie! Het lijkt me heel lastig in een ander land zoiets mee te moeten maken. Je hebt al genoeg grapjes en goed bedoelde doe voorzichtigs gehoord, maar doe verder voorzichtig(!) en ik heb nu een mooie foto voor je portret op het schilderij. veel groeten: D en C

  • 11 Maart 2010 - 08:49

    Martine:

    Jeetje Jeanet, je ziet er echt zwaar gehavend uit! Hoop dat het morgen mee valt in het ziekenhuis... Beterschap!!!

  • 11 Maart 2010 - 16:51

    Antoinette:

    Hoi Jeanette,
    Ik heb bewondering voor je hoor! Na zo'n val toch nog lachend op de foto..
    All the best en veel plezier op de verdere reis.
    groetjes, Antoinette en Jard

  • 12 Maart 2010 - 01:35

    Kurt:

    All the best Jeanette, hope you feel better soon!

  • 12 Maart 2010 - 09:17

    Gerdine:

    Ha Jeanet...hoe is't nu?
    Is de ingreep geslaagd?
    Hopelijk is de volgende foto weer met tanden.
    Lieve groetjes Gerdine

  • 12 Maart 2010 - 12:47

    Noor:

    Jeetje Jeanette, ging ik voor het eerst kijken en... voilà, Jeanette een beetje stuk.... Ik wil wel gauw een foto zien met alles er weer in hoor! Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel met tandjes! Heel veel liefs enne..be carefull

  • 12 Maart 2010 - 17:38

    Leanne:

    Ach een fietsenrekje... dat is een tijd geleden!
    Wehh jeanet ik vind je erg zielig maar moet stiekem bekennen dat ik er wel heel hard om heb gelachen!
    Is alles wel weer op zijn plaats nu of nog steeds niet?

    Take care

    Kuss

  • 16 Maart 2010 - 10:31

    Dana:

    Jezus kind! Pas je nu wel goed op jezelf? geen horror verhalen meer!! Haha veel plezier schatteke, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 812
Totaal aantal bezoekers 55412

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: