In de wolken - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu In de wolken - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

In de wolken

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

02 December 2010 | Vietnam, Sa Pá

Hoi pieps

Het is echt heel lullig voor jullie dat het zo koud is in Nederland wil ik allereerst even zeggen. Maar niet getreurd wij lopen oook al de hele dag in een h&m vestje hoor!! Hahaha nou goed ik zal eens even een gedetailleerd verslag schrijven over onze eerste dagen in Azie. Hou je vast want het is spectaculair. Dag 1 hebben we een kleine anderhalf miljoen gepind en zijn we een hotel gaan zoeken. Toen de straat op gegaan waar we een lekker broodje aten die achteraf 30.000 dong kostte. Diep verontwaardigd overhandigden wij het geld toen we er twee straten verderop achter kwamen dat het ons maar 50 eurocent had gekost. Even wennen nog om miljonair te zijn hoor.. De volgende dag hebben we namelijk per ongeluk een fooi gegeven van 3 euro omdat iemand ons van de wachtkamer naar de trein had gelopen. Dus nu staan we quitte en gaan we het helemaal goed doen. Anyway de eerste nacht helemaal wakker gelegen omdat we al zooooooooveel hadden geslapen, we hebben echt een jetser van een jetlag.. Overdag zijn we toch maar weer de straat op gegaan en o zo oliedom hadden we niet het adres noch de naam van het hotel opgeschreven. Duss toen we na een lekkere kop noedelsoep weer terug wilden hebben we er zo'n kleine 3 uur over gedaan. We hadden het al weer helemaal gehad met Hanoi en bovendien hebben we echt het record vuile scheldwoorden gehaald omdat we allebei gestopt zijn met roken en natuurlijk omdat we niet bepaald hadden geslapen. Om even tot rust te komen en uitgerust en vrolijk onze moeder te ontvangen hebben we de nachttrein gepakt naar Sa Pa wat tegen de grens met China aanligt. Het is hier heeurrrlijk rustig we leven al 2 dagen in een wolk (letterlijk) waardoor we ons niet schuldig voelen dat we een volle dag tv hebben gekeken en in bed hebben gelegen. Dus helemaal verkwikt en blij stonden we vandaag op, de mist was ook opgetrokken en we hebben een bergwandelingetje gemaakt. Verrie verrie nice. Toen we terug kwamen ging Caro haar haar stijlen en dus had ik een uur voor mijzelf. Omdat we in de afgelopen 5 dagen 100 uur in bed hebben gelegen heb ik killing rugpijn dus ik ging een cheapo massage scoren. Nou echt jonge ik kan hier nog 20 A-4tjes mee vullen maar het was sowieso een complot van mensen die mij dood willen hebben. Ze begon gelijk al zo hard op mijn rug te timmeren dat ik me een lap vlees voelde die bijna mals genoeg was om in de pan te gaan. Pijnlijk confronterend ook dat het zo'n lekker zompig kletsend geluid maakte.. Toen ging ze eindelijk een soort van chill kneden (dacht ik) en toen, jawel, begon ze te KRABBEN!! Echt HARD! Noujaaaaaaaa ik was zo blij dat ik voor een half uur had gekozen ipv een uur. Goed ging ze nog mijn huid oprekken door het omhoog te trekken, vervolgens ging ze zonder pardon op mijn bil zitten omdat ze er niet bij kon en toen ging ze met dr vingers in mijn ruggengraat prikken. Echt en ik lag te kronkelen he! Maar het deed haar niks hoor. Bij deze: Leonie boek aub het eerste beste ticket want ik mis je hahaha (Neem ilse ook maar mee ;)). Nouja dat waren de wervelende avonturen tot zover, eerlijk toegegeven hebben we nog geen reet uitgevoerd natuurlijk maar wacht maar jongens!

Oja en voor mama: Het weer is hier waar we zitten oke een soort van lente in nederland en in Hanoi is het al warmer en ik denk dat we in het zuiden al helemaal geen vest meer aan willen! Dus echt maar 1 setje warme kleren meenemen. Oja en zou je pleaaasee in de stofzuigerzak willen kijken ik denk dat ik laatst mijn blauwe kettinkje heb opgezogen..

Dikke kus en vet leuk al die berichtjes!!!!

  • 02 December 2010 - 07:38

    Rosanne:

    echt een geweldig verhaal, haha!
    zo te lezen hebben jullie echt nog niks gedaan, maarja het GROTE avontuur komt er dan nog aan!
    heeel veeel plezier en kijk goed uit!
    lieve groetjes,
    Rosanne

  • 02 December 2010 - 08:12

    Jana:

    ......ik word hier wel blij van! Moet ik nog iets meenemen?
    xx
    ps toch missen jullie wel wat aan die mooie witte wereld hier, het heeft weer gesneeuwd vannacht..........................

  • 02 December 2010 - 09:22

    Niki:

    Wat schrijf je toch geestig ;) ik ben dus gewaarschuwd in `t geval ik me ook wil laten masseren in Thailand!
    Het is hier inderdaad echt winter, er ligt sneeuw, er valt sneeuw en het is hartstikke koud, Bhumi loopt door de tuin alsof ie op eieren loopt, heel grappig en verder ligt hij de hele dag in op `n kussen in `n doos voor de cv. Nou lieverds ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag dikke X

  • 02 December 2010 - 16:52

    Anna:

    wij gaan (door mij gemaakte) snert eten als afscheidsparty voor je moeder, daarna (nog) een borrel in de Bock, dus: Het is hier ook fantastisch (koud...).have fun xx

  • 02 December 2010 - 18:58

    PETRA:

    Hai sjaan, heerlijk je reisverslag, ik heb blauw gelegen over je massage, zie je ook voor me liggen, hahaha... Hier is het vreselijk koud. Leo loopt alweer te zeuren om naar spanje te gaan!!! Zelf heb ik er niet veel moeite mee hoor, pet op sjaal om en weg ben ik, altijd beter dan wind en regen....Maarrrrr wat je massage betreft hoe heette dan ding?? Zelf heb ik die shiatsu gehad en die was ook ietwat pijnlijk..ben benieuwd. Maar goed als je op bali bent gewoon de Balinese massage doen die is wel lekker.. Ooh en je moet ongeveer altijd 1derde bieden van wat ze zeggen dan zit je aardig goed!!!Had ik dat niet gezegd dan??? Dikke kus vanuit een koud Noordwijk...XXXXXX

  • 02 December 2010 - 19:25

    Marieta:

    ik had je voor die massage kunnen waarschuwen, ik heb hetzelfde meegemaakt. Zulke kleine mensen die je zoooooo veel pijn kunnen doen!!!! En blijf vooral lekker verder schrijven je vrolijkt me op.

    Geniet verderrrrrrrrrrrrrrr lieve babiesss.

  • 02 December 2010 - 21:54

    Anne:

    ik word hier ERUG blij van! ik hoop ook zooooooooo dat we jullie zien in aussie!! ik denk dat het misschien wel sydney wordt! maar aangezien daar nog minstens 2 maanden aan vooraf gaan; HEEL VEEL PLEZIER stinkies!
    ik was stiekem een beetje emotioneel toen ik jullie zo weg zag huppelen met jullie rugzakjes haha!
    xxxxxxxxxxxxxxxx duizend kusjes

  • 02 December 2010 - 23:11

    Bonnie:

    Hahaha, in ieder geval al dat luie er uit geknepen :-) Veel plezier gr. Bonnie

  • 03 December 2010 - 10:41

    Gerdine:

    Leuk om je verhaal te lezen.
    Morgen gaan we naar de sauna..wel ongezellig zonder jouw!
    We denken aan je.
    Gr Gerdine en de rest!

  • 03 December 2010 - 14:27

    Ilse:

    en neem ilse ook maar mee. pfff
    was ik er net achter gekomen dat ik nog een duizend of 3 over had.... jammer.
    maar toch een kleine tip: probeer anders massage met special ending.xx

  • 03 December 2010 - 14:47

    Sophie:

    hoi liefie!
    klinkt echt super leuk allemaal!
    muchos plezieros nog! maar dat komt wel goed
    xxxx

  • 03 December 2010 - 22:09

    Leo:

    jongee ik krijg geen mailtje datj e wat gepost hebt dus sorry voor mijn uberlate reactie! Maar je verhaal is fakking VET en ik lig helemaal dubbel dat jullie al honderd uur hebben geslapen en dat ca dr haar gaat stijlen in fakking azie en dat je massage kut was. Had je nu maar je personal masseuse leo bij je! Maar ik ben bij voorbaat al fakking jaloers op elk stuk onzin wat je hierop gaat plaatsen! Heeeeel veel plezier nog liefies! xx

  • 04 December 2010 - 09:00

    "je Adoptieouders":

    Jeanettte wij "volgen" je.

    ( c.s.48@live.nl )

  • 06 December 2010 - 18:47

    {:

    Hi nichtjes,

    Ben trots op jullie, wat een geweldig avontuur gaan jullie samen beleven! Echt heel leuk jullie eerste verslag te lezen! Vooral niks en niemand missen hier in dit koude landje gevuld met streskippen:-) Gewoon lekker chillen en heel veel meemaken!
    T

  • 07 December 2010 - 16:43

    Bennoo :P:

    Hahaha, wat geweldig jonge dit verslag, kwerd er helemaal blij van!! XD Voor jou is het minder natuurlijk, zo'n massage (A) En het niet opschrijven van de naam van het ho(s?)tel is ook echt een Tante Sjaan-actie :P Maar wel ontzettend gaaf dat je daar zit!!

    Greetz,

    Benn,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Sa Pá

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 55420

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: