Mamsie, wodka en karaoke - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Mamsie, wodka en karaoke - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Mamsie, wodka en karaoke

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

07 December 2010 | Vietnam, Hué

Hoi piepeloi,

Hoe gaat ie daar? Nog altijd sneeuwpret of is het gewoon vreselijk koud? Wij hebben onze eerste zonnebaadsessie alweer achter de rug :)
Even kijken waar ik was gebleven... Oja in Sa pa hebben Ca et moi nog een hele goede bilspieroefening gedaan, namelijk 3 kilometer naar beneden gelopen en uiteraard weer omhoog. Helaas waren we niet in staat om de twee ouwe dakkies die voor ons liepen met een kunstheup en orthopedisch verantwoorde schoenen in te halen. Maar ja ik geef gewoon de nog steeds aanwezige rokerslongen de schuld (we zijn nog wel gestopt hoera hoera!!! Ilse je hebt er straks twee nietrookmatties bij!!). Het uitzicht was wel knallen gelukkig. De volgende dag zijn we heeel vroeg opgestaan om de trein terug naar Hanoi te nemen, wat denk je gaat ie om 19.30 dus we moesten ons de hele dag vermaken in een klein stinkstadje. Uiteindelijk hebben ons dus toch maar aan een motorfietsje gewaagd en zijn we rondjes gaan rijden. Het was echt mieters! We reden per ongeluk allemaal supermooie wegen op waar geen auto's mochten komen en waar toevallig de natuur op zn allermooist was en en en en we hebben China gezien!!! Want aan de overkant van de rivier waar we langs cruizden lag de grens. Goed toen hebben we nog 1 van de belangrijke culturele verschillen met Nederland ontdekt: namelijk dat loempia's aan de Kattukse Princestraet veel veel veel lekkerder zijn dan die in Vietnam (oordeel is wel geveld na slechts 1 loempia gegeten te hebben maar ik begin er dus ook niet meer aan). Het werd een lange nacht aangezien onze magen protesteerden tegen de vette vette loempia's en het feit dat we in een hokje met 2 anderen moesten slapen in de nachttrein. Gelukkig waren onze kamergenoten heel sociaal aan het bellen om 1 uur 's nachts dus het viel allemaal hartstikke mee. Maaaarrrrrrr de volgende ochtend hebben we ons mam opgehaald van het vliegveld! We hadden stiekem tranen in onze ogen (net als wanneer je moet huilen om Friends ofzo en dat je echt voor lul staat als je het toegeeft) terwijl we elkaar maar een kleine week niet hadden gezien. Het is een heel grappig contrast nu want Ca en ik dingen heel veel af enzo en we gaan er nieeett op in als iemand heel graag iets aan ons wil verkopen, moeps daarentegen betaald het volle pond en gaat met iedereen gezellig staan kletsen (ook als ze geen engels kunnen). Hanoi bleek uiteindelijk een hele leuke stad want we hadden nu eens niet het goedkoopste sloppenwijk hotel maar gewoon een redelijk hotelletje in het toeristencentrum. Dus conclusie Hanoi is WEL een toffe stad!!! Verder zijn we de volgende dag vroeg opgestaan om 'het 8e wereldwonder' te gaan bekijken. Omdat we te laat waren om met de anderen gringo's mee te gaan waren we gedoemd tot een priveboot, kregen we de halve titanic tot onze beschikking! Ooo echt beschamend zo'n grote boot met z'n drieen.. Uiteindelijk konden we wel wennen aan een beetje luxury plus dat het weer echt fantastisch was en zodoende lagen we de hele middag te zonnen in het mooiste gebied van Vietnam. Toen werden we in een kayak gezet en aan ons lot overgelaten. Zo gaaf ik was een eindje verder gekayakt en dan zit je in je eentje in je bootje naar die mooie rotsen te kijken alsof je alleen op de wereld bent echt KICKEN!!! En nu op naar het meest hilarische wat ik tot nog toe heb meegemaakt, de overnachting. We werden gedropt op een drijvende viskwekerij (zie foto) ergens ver weg van het vasteland met alleen maar 10 vietnamese mannen erop. O god. Wat doen 10 vietnamese mannen met 3 hollandse vrouwen? Juist: Karaoke! Haaahaa zodra de generator aan moest ging gelijk de karaoke set erop en een half uur lang mochten wij genieten van aziatisch kattengejank begeleid door hysterische orgeldeuntjes. Gelukkig sloeg toen de stroom eraf en aangezien er ook nog gekookt moest worden hadden we even rust. Tijdens het eten werd er voortdurend in het vietnamees tegen ons aan gekakeld en niet te vergeten bij elke hap moesten we wodka shotten! Eerlijk waar. Normaalste zaak van de wereld, sterker nog: de wodka zat in een grote slakom die op tafel stond!(dit verzin ik niet echt niet) Maar goed aangezien je daar alleen van A naar B kon komen via dunne loopplankjes zijn we bescheiden gebleven. Helaas net niet bescheiden genoeg om niet mee te doen met karaoka want jawel, na het eten ging de set weer aan! Dit keer waren Carolien en ik het haasje en we hebben een aantal klassiekers gezongen zoals van Celine Dion en Bryan Adams. Ik was zo onverstandig om tijdens 'Good vibrations' 1 verdwaalde dansmove te doen en ja hoor ik mocht gelijk met 1 van de heren gaan swingen. Carolien mocht lekker blijven zitten maar voor haar werd dan weer wel een sensuele lief

  • 07 December 2010 - 07:22

    Ilse:

    watt zijn jullie ondertussen getransformeerd in ware af ding koninginnen... nou breekt me klomp.. van je moeder verbaast me niks hahaha. en fijn om te horen dat er woord gringo nog steeds in trek is.
    hahha ik hbe me weer kapot gelachen om die verhalen van jullie. jullie maken mijn dag (die al begint om half 8 vandaag!) weer een beetje fijner. en aangezien mijn goede humeur in de ochtend zegt dat veel!
    nee liefies heel veel plezier daar en ga nog lekker naar veel plaatsen waar de uitspraak van steden klinkt alsof je moet poepen.
    xxxxxxxx

  • 07 December 2010 - 10:19

    Maria:

    Dit is echt heel leuk!!! Wat kan jij schrijven Jeanet (moet je toch echt wat mee gaan doen hoor!)
    Super om te lezen dat jullie het zo ontzettend naar jullie zin hebben...maar ik had ook niet anders verwacht!
    Blijf vooral lekker schrijven dat delen we hier in het koude kikkerlandje nog mee in jullie avonturen!!

    Liefs Maria en de rest...X

  • 07 December 2010 - 11:55

    Petra:

    Hi Sjaan, net lekker gesport en je reisverslag erij, klinkt goed hoor Vietnam!! Hou vol hè dat niet roken, slaan mag, haha! En ja je moet niet met je heupen gaan wiebelen, daar kunnen die mannen toch echt niet tegen hoor! Kijk uit naar je foto's en naar je volgende verslag..Groetjes aan Caro en je mamsie XXXX

  • 07 December 2010 - 12:19

    Dagmar:

    haha tot nu toe klinkt het wel super allemaal

  • 07 December 2010 - 20:55

    Anna:

    lieve mutsekinderen, ik begon een beetje ongerust te worden omdat ik niets meer hoorde, maar gelukkig, vanochtend bericht!V.w.b. het weer hier, HELEMAAL OMGESLAGEN!! Bloedheet, ben lekker naar strand geweest, zal wel iets met het broeikaseffect te maken hebben, heb ik in ieder geval niet voor niets al die bussen Elnet haarlak gespoten.
    Jana dat jij met iedereen gaat staan te kletsen is zoooooo jij! Ben je nog geen achternicht of neef tegengekomen? Zou me echt niks verbazen.
    En nu even voor alle mensen die dit bericht en de vorigen ook hebben gelezen: In bericht 2 vraagt Jeanette of haar moeder de stofzuigerzak wil legen omdat zij (Sjaan) wrs haar gouden ketting heeft opgezogen. Op het afscheidsfeestje van Jana vertelde die dat ze inderdaad de zak had geleegd maar helaas geen ketting had gevonden, er zat wel een USB stick in ????!!!!.is dit vreemd of niet? DAT HOOR JE TOCH? nee gewoon door gaan. En dan later denken, oh mijn ketting, he gisteren hoorde ik veel lawaai toen ik aan het stofzuigen was, weet je, als in Vietnam ben moet ik toch eens aan mijn moeder vragen of ze de zak even wil legen. Verder mis ik jullie. Geniet er van allemaal xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 55416

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: