Luiheid kent geen tijd - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Luiheid kent geen tijd - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Luiheid kent geen tijd

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

10 December 2010 | Vietnam, Hoi An

Goeie dag lieve mensen die zo aardig zijn om mijn vreselijke geblaat te lezen!!!

Ik vind het heel belangrijk om jullie te laten weten dat we de afgelopen dagen NIETS hebben gedaan. Nou ja wel iets maar niet iets want ons te veel moeite heeft gekost. Ehmm het vorige verslagje was trouwens half gewist, er moest nog staan dat Carolien versierd werd door een dronken Vietnamees en dat we daarna door de alcohol eindelijk eens een fatsoenlijke nachtrust hebben gehad. De dag erna hebben we leuke grotjes bekeken en een beetje in de baai gezwommen en op onze priveboot geluierd. 's Avonds werden we in een luxe nachtbus gedumpt met stapelbedjes en we hebben WEER heerlijk geslapen!! Toen kwamen we aan in Hue wat bekend staat om zijn oude keizerlijke stad en de vele mausolea die eromheen gebouwd zijn, jammer genoeg staat het ook bekend als de meest regenachtige stad van Vietnam. Na een blik op het centrum geworpen te hebben waren we dus snel weer weg en een luxe-nachtbus-rit verder zaten we in Hoi An! Echt het is hier leueueueuek!!!! Er zijn (volgens het boekje, we doen alles volgens het boekje) 600 winkels waar je kleding kan laten maken en volgens mij evenveel waar je schoenen kan laten maken. En die schoenenwinkels zijn tof! Ze hebben allerlei soorten van neonkleurencowboylaarzen en rare gympies tot 300 soorten slippertjes en van die 'coole' leren schoenen. Dan kies je dus een paar (geen een is hetzelfde) en een paar uur later staan ze klaar in jouw maat! Wederom vind ik het weerrr zooo kut dat Leo (want leo heeft nooit schoenen in haar maat) en Ils (crazy schoenentic) niet mee zijn, maar wat doe je er aan. Oja en moeder heeft een mooie feestjurk laten maken en ik slippers voor een aalmoes. Verderrrrr hebben we alleen een beetje geslenterd en zijn we naar het strand geweest en volstrekt nutteloos geweest. Zo heerlijk echt een heel fijn stadje dit. En vandaag ben ik op jacht geweest en heb ik voor een prikkie twee tassen met lampionnen gekocht waar ik iets leuks mee ga doen, hahaaah lekker handig he!!! Vanavond reizen we naar Nha Trang wat het mooiste strandoord van Vietnam claimt te zijn. Oja een update over stoppen met roken: we zijn nog steeds gestopt! Als Leo Wil Peter Mariet en Died nou ook even stoppen dan hoef ik ook nooit meer te beginnen. Alvast bedankt jongens. Goed sorry voor dit onzinnige verhaal en een dikke dikke kus van ons drieen xxxxxxxx

  • 10 December 2010 - 10:08

    Cobi:

    Lieve schatten. Wat een feest maken jullie mee en wat een schrijver is dat kind! Om jaloers op te worden. Leuk zo, kleding en schoenen laten maken. Lijkt me wel wat. Misschien kunnen julie wat van die mensen meenemen en hier een pandje huren. Gaan wij het runnen! Zie ik wel zitten. Ik ga straks even naar oma toe. Nog geen telefoontjes gehad dus alles loopt waarschijnlijk op rolletjes in de Varkv.straat. Lieve schatten. Veel plezier en alle liefs uit het ondertussen ontdooide doch zeer druilerige Katwijk. xxxxxxxxxx

  • 10 December 2010 - 11:35

    Anna:


    Denk niet dat jullie veel reacties zullen krijgen op dit verslag, het is nl. heeeeeeeel moeilijk om niet jaloers te worden, wij zitten hier nl. in een druilerige winterregen. Maar.........ik ken jullie en gun het van harte (grrr).
    Wel grappig eigenlijk, heb nooit van die leuke stad Hoi An gehoord, en toch hoor ik het wel een paar keer per dag!
    Verder heeft het hele kerstpakketten gebeuren mij maar 1 (één) migraine aanval opgeleverd, er is van alles misgegaan maar met veel vrienden, familie en kennissen is alles uiteindelijk geklaard, vandaag de laatste 2 scholen bevoorraad en nu nog wat kleine opdrachten. Verlang zeer naar oud jaar.
    Dames, koop meer dan je van plan was want daar lijkt het nu gewoon, maar thuis krijg je spijt! Kan je ook zelf iets ontwerpen? xxxxx
    p.s. ik zei net tegen Lisa hoe lekker jullie in de zon waren met allemaal leuke dingen enz. en dat het zo moeilijk was om leuk terug te doen. Wat denk je dat ze zegt? "ja, je zou het liefst zeggen krijg de schijt!"
    En ze lijkt zo lief he? Maar toch xxx van Liesje hoor, doeg!

  • 10 December 2010 - 11:38

    Petra:

    troost je, ik hier, doe ook geen fluit. Ennn jawel, Leo vind het zo koud en k.u.t. hier dat we volgende week met een camper richting Spanje vertrekken. De jongens hebben vakantie, maar Jor wil dan wel met oude en nieuw thuis zijn, Mark blijft thuis, die moet werken!!! Arrangementen heb ik wel al klaar, gelukkig komt Walter zondag de menukaart bespreken kan voordat we gaan alles op de site staan, pffff. Zijn gister naar Tica geweest heb kleine blauwe mesjes voor de mandjes gekocht, wilde ook zo'n scheepslamp meenemen maar dat was wat problematisch, dus die hebben we laten staan. We waren te lui om zelf een doos te halen, lamp uitelkaar en in die doos te doen!!! Ja hun willen hem toch verkopen of niet soms!!!
    Meiden tot schrijfs maar weer miss youXXXXX

  • 10 December 2010 - 11:54

    Lisa:

    Toen Anna mij jullie verhaal vertelde, stond ik in onze persoonlijke donkere koude grot onder de winkel. Had natuurljk liever in jullie grotten gezeten in het mooie Azie. Alhoewel jullie waarschijnlijk niet zulke lekkere bonbons in die grotten hadden die ik net had.
    Haha maar wat een prachtig verhaal weer van jullie. Onwijs gaaf al die winkels waar je zelf alles kan laten maken! Ben vooral benieuwd naar je moeders feestjurk.
    Heel veel plezier nog meiden, en ik geniet elke keer weer van jullie verhalen!!
    Dikke kus voor jullie drietjes.

  • 10 December 2010 - 12:50

    Dagmar:

    leuk hoor om jullie verhalen te lezen, kan niet wachten tot het 7 jan is en ik zelf in het vliegtuig stap, brrrr het is hier maar koud.

    groetjes
    Dagmar

  • 11 December 2010 - 00:45

    Gerdine:

    Heerlijk om jullie avonturen te volgen.
    Wat goed dat je nog steeds gestopt bent met roken...
    Leo is vast jaloers en nu misschien gemotiveerd om ook te stoppen!
    Ze is nu snot verkouden...dus een beter moment om te nu te stoppen is er er niet!
    Groetjes aan Jana en je zus..
    Gr uit het nachtleven in het LUMC
    Gerdine

  • 12 December 2010 - 10:06

    Leo!:

    Schatten ik mis en verlang naar jullie zoals ik naar een mooi paar schoenen in de juiste maat doe... Ik ga 23 december een staatslot kopen en dan win ik 33 miljoen 1 januari en dan kom ik meteen naar jullie toe! Tot snel dan maar! geef je moeder maar een dikke knuffel van mij!

  • 12 December 2010 - 11:03

    Leo:

    o en mam geen anti rook campagnes aub!

  • 12 December 2010 - 19:05

    Ilse:

    ohh mijn god dat schoenenverhaal maakte mij zo jaloers dat ik direct naar de kringloop ben gegaan en wat denk je.. waren alle leuke te klein!!
    ik zit nu in een diep dal waar ik amper uitkom. gelukkig heb ik een staatslot gekocht waar ik de 33 miljoen mee ga winnen en dan ga ik heel veel schoenen kopen... ow ja en misschien kom ik jullie nog even opzoeken.
    dikkee kus

  • 14 December 2010 - 09:36

    Janita:

    This is the Pigfishingstreet calling!
    Ik geloof volhartig in luiheid, de enige manier om te detoxen van het gejaagde leven hier in 't westen. Lukt het Jana een beetje om te ontspannen of heeft ze de hele buurt al op bezoek gehad voor een bakkie en zelfgebakken taart....? Wij missen je hoor!! Kids gaan dit weekend naar GB dus dan hier ook rustig.
    Enjoy yourselves!!!!!!!
    Zoenen, Jan, Em, Luca en Adelina

  • 14 December 2010 - 18:04

    Marieta:

    ok ik stop met roken

  • 17 December 2010 - 15:03

    Carolien :

    Meiden en moederss wat hebben jullie het top zeg! Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeel jaloers op de zelfmaakschoenenwinkel....!!
    Genietse!

    Liefss xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 55421

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: