Miss Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Miss Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Miss Saigon

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

18 December 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gooooooeeedemorgen

Bij deze weer een verslag van ons fantastische leven. Ik ga gewoon verder waar ik gebleven ben. Namelijk in Hoi An. Van daaruit hebben we een nachtbus genomen naar Nha Trang. Allemaal meeschrijven: het was de ergste rit van ons leven en dan tel ik ook de busrit van 31 uur mee... We moesten namelijk per se op de bedjes boven-achterin gaan liggen, van mijn bedje zat de rugsteun los, mama's bedje lag in het verlengde van het gangpad en carolien moest bijna haar bedje delen met wat waarschijnlijk de irritantste vietnamees op aarde is. Oja en de weg was van Ghanees niveau wat een hele hoop gehobbel betekende. DUS: Gedurende de hele nacht werd mijn rug steeds heen en weer geklapt van voor naar achter, moeder moest zich vast houden aan haar stoel om niet het gangpad ingeslingerd te worden en Carolien werd versierd door een idioot die haar probeerde te verleiden met verschillende irritante ringtones. Het was echt onmogelijk om te slapen dus toen we aankwamen heb ik al mijn frustraties eruit gegooid tegen de 20 taxichauffeurs die bij de bus staan te leuren. Mensen let wel: als je ooit nog in Nha Trang komt, ik heb onze hollandse reputatie voorgoed bezoedeld. Uiteindelijk toch een hotel gevonden met een geweldige douche waarvan de straal in de pleepot kwam en een terras met muizenkeutels. Maar dat gaf niets hoor want we hebben echt twee heurrrrrlijke stranddagen gehad. Ik heb eindelijk weer een witte bikini aan onder de douche!! Ennnn Carolien en ik zijn EINDELIJK weer even uitgeweest nadat we natuurlijk de nodige rumcola's hadden gedronken met onze moeder. Ik kan alleen maar zeggen dat het enorm gezellig was en dat Ca om 5 uur s nachts de hotelkamer heeft ondergekotst (als jullie dit lezen leef ik niet meer want dan heeft ze me al vermoord). Na het fijne strandintermezzo gingen we de bergen in bij Da Lat. Dit was niet zo'n succes want we houden helemaal niet van lelijke stinkstadjes zonder leuke restaurantjes. Achteraf bleek dat we een motorbiketour hadden moeten doen omdat dat echt fantastisch is maar in plaats daarvan hebben we gewoon de bus genomen (trouwens nog wel een awesome 'Crazy House' gezien) naar Saigon, oftewel Ho Chi Minh City! Het is hier heerlijk want zo af en toe is de grote stad echt fijn met kentucky fried chicken en taxi;s in overvloed (hoeezo verwend??). Eergisteren hebben we een toer gedaan naar de Mekong delta. Het was heerlijk we werden de hele dag op een boot rondgevaren op een mooie jungle rivier. De gids had een moedervlek op zijn kin waar twee haren uitstaken van ongeveer 5 centimeter lang. Ik heb me er de hele tijd aan doodgeergerd het is blijkbaar een soort van mode hier echt heel vies net als dat ze op straat rochelen en hun nagels heel lang laten groeien echt bah bah bah. Dat even tussendoor dan ben je daar op voorbereid als je hier nog heen gaat! Want de natuur is het wel echt waard en ook de leuke ambachten die we te zien hebben gekregen zoals: rijstwijn, slangenwijn en cocossnoepjes maken! We mochten alles proeven om 10.00 ;s ochtends (rijstwijn is wodka met een smaakje) wat ik er even bij zal melden is dat 'slangenwijn' uit een grote pot komt met daar in o.a.: een echte slang, een echte schorpioen en EEN GROTE VOGEL MET VEREN!! En wij hebben het gedronken, mama vond het 'lekker' en ik moest de hele dag nog denken aan dat vogelaftreksel dat in mijn maag dreef. Nouuuuuuu en ;s avonds hebben we gegeten met twee duitsers en een zwitser het was een feest. Deeeeeeee volgende dag hebben we een floating market bezocht, deze mensen wonen hun leven lang op dezelfde boot en verkopen vanaf die boot allerlei etenswaren werd ons verteld en nu ik het typ vraag ik me ineens af waar ze dan die etenswaren vandaan halen?? Nouja het was in ieder geval leuk voor de foto. Terug in Saigon en een verukkelijk diner later lagen we in bed nu is het ochtend en zeg ik: toedeloe!!!!!!!! xxxx

  • 18 December 2010 - 04:07

    De Uitstelkoningin:

    Hoera! eindelijk heb ik profijt van mijn idiote neiging tot uitstelgedrag! Als eerste een reactie op een wederom hilarisch verslag. Gelukkig niet onze 32 urige helrit in Peru overtroffen, want o jezus wat had ik dan jaloers geweest! De KFC zal ik jullie voor deze keer vergeven en oja bedankt voor mij attent maken dat bezoedeld echt een verschrikkelijk mooi woord is!

    Heel veel plezier lieve schatten, ik mis jullie zoals ik slaap mis op dit moment!

    Superkusjes!

    Leo.

  • 18 December 2010 - 09:38

    Anna :

    Te gek verhaal weer! Ik wil ook een x mee, het zal wel even duren voor ik kan, dus evt. met kunstknieen en/of roelstoel maar dat kan alleen maar hilariteitverhogend (ook mooi woord maar bezoedeld is idd mooier) werken. Terwijl ik schrijf zie ik het voor me, 31 uur van voor naar achter door het gangpad rollend van een aftandse bus. Chinezen/Vietnamezen enz. zijn idd een beetje vunzig, een keer in het hotel gehad. Spugen, rochelen, slurpen nou ja, 's lands wijs, 's lands eer. Meiden gedraag je en luister naar je moeder (hoewel?)
    xxx

  • 18 December 2010 - 13:30

    Ilse:

    De KFC, groot gelijk. ik ben trots (ook voor 10 euro een burger?)
    en ehmm dat uitgaan klinkt spetterend haha. (volgende keer ook mij ook mailen)
    nog nieuws uit nl: het sneeuwt: waardoor ik gister 10u s avonds pas bij een kerstdiner aankwam grr. ow en ook nog eens met mijn hakjes vol op mijn bek ging vlak voor het restaurant. erg leuk allemaal dus ik zou zeggen kom snel maar weer terug. \
    xxx besitos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 55410

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: