Goodbye Vietnam!! - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu Goodbye Vietnam!! - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Jeanette Waard - WaarBenJij.nu

Goodbye Vietnam!!

Door: Sjaan

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

23 December 2010 | Thailand, Ko Pha Ngan

Hello my friends!!!

Ik ben maar even achter de kompjoeter gekropen om een aanval van koopziekte te verdringen. We zijn namelijk net aangekomen op het meest toeristische plekje van Thailand (Hat Rin) en overal waar je kijkt hangen felgekleurde souvenirs en andere rotzooi die ik helemaal niet wil hebben maar wel wil kopen... Enniewee we hebben ook nog wat dingetjes in Vietnam meegemaakt laat ik die eerst eens neertypen. Zo zijn we naar het War Remnants Museum geweest na (heel dom) eerst een bord rijst gegeten te hebben. Heel dom, want ze hebben een uitgebreide collectie vreselijke foto's zoals bijvoorbeeld van een paar stukken huid waar een hoofd aan bengelt. Ik noem maar wat.. We kwamen dus goed misselijk eruit en dat was genoeg voor die dag. Erna hebben we ons nog meer verdiept in de oorlog door een bezoekje te brengen aan de Cu Chi tunnels. Dit was allemaal heel spannend en interessant en we mochten zelfs geweren afschieten (durfden we niet) en door de tunnels kruipen (durfden we 10 seconden lang). Oja! Ook gingen we nog langs een tempel van Cao Dai. Vraag me niet wat voor geloof het is maar het was enorm gezellig allemaal!! Je moest je schoenen uitdoen etc en dan mocht je vanaf een balkonnetje naar de mis kijken. Het was SCHITTEREND! Iedereen hielt zijn kop dicht en keek hoe een paar honderd monniken heel sereen aan het zingen waren. Natuurlijk moest het geheel weer verstoord worden door een baldadige toerist die haar zonnebril vanaf het balkon in de schoot van een monnik liet vallen (die overigens ongestoord door bleef zingen) en ja, je raadt het al: die oproerkraaier was natuurlijk mijn mammie. Gelukkig waren we wel in staat om onze lach in te houden. Hele leuke dag en we hebben nog een mexicaanse vriend gemaakt waar ik 2 dagen mee ben opgetrokken ook al vond caro hem mateloos irritant. Verderrrrr hebben we ons lieve mam op het vliegtuig gezet, onze emoties waren zo hevig dat er een man aan empathie bezweken is en afgevoerd moest worden per ambulance. Nu overdrijf ik natuurlijk maar het was wel weer een happening hoor op dat vliegveld!!! Hoe dan ook mamsie ik hoop dat je veilig thuis van de sneeuw aan het genieten bent? OJA en klapstuk van het verhaal (o wacht, ik heb twee klapstukken): we wisten al dat Hans en Joseline (ja de twee hotties van strandtent het Strand) ergens in Vietnam waren en daarom liep ik ook extra te speuren. Zag ik ze waarempel nog lopen ook ergens in de grote mensenmassa! Leuk he dus we zijn schandalig uitgeweest met zn vieren. Onder andere naar een hele sjieke tent genaamd 'Gossip' echt heel lachen, voor elke 3 bezoekers was er een persoonlijke security guard en een heineken biertje kostte maar zo'n 6 euro! Verder kon er alleen champagne besteld worden. Daar waren we dus snel weer weg en het werd nog een dolle avond die eindige met een bitchslap en een nekbijt (Carolien en ik ofcourse). Het andere klapstuk is dat ik heb uitgevonden dat vietnamezen geen baardgroei en armhaar hebben. Ik vind dat iedereen het moest weten want je komt natuurlijk heel interessant over als je dat zo tussen neus en lippen door kan vertellen in een gesprek. Voor de rest hebben we in onze laatste dagen Vietnam genoten van het uitgebreide filmkanaal, de verleidelijke toeristenmarkt en een rooftopzwembad in een chique hotel. Niet verkeerd toch?
Gisteren was het dan zover en hebben we het vliegtuig naar Thailand gepakt. Ik vind het hier een waar paradijs (behalve dat we de bordjes niet kunnen lezen). De mensen zijn allemaal heel lief, ze hebben overal waar je kunt kijken een foto van de koning hangen en als het volkslied op de radio is stoppen ze met alles en gaan ze allemaal rechtop staan!!!! Dat overkwam ons gisteren ik zat natuurlijk weer in dromenland en liep gewoon door terwijl iedereen om me heen doodstil stond! Echt gaaf net een flash mob. Gisteren moesten we de hele middag op de bus wachten dus hebben we de hele middag onze voeten laten masseren door een hilarisch vrouwtje die ons veel culturele wetenswaardigheden heeft bijgebracht. Nou dat was het zo'n beetje vanochtend een boot genomen naar dit tropische geweldige eiland (waar het nu wel regent overigens verdorie) en echt met een berengeluk nog een bungalow in het centrum gefixt!!!! Het scheen echt onmogelijk te zijn want morgen is hier een megafeest maar we hebben toch een cheapo kamer dus ik ben blij. Nou nu ga ik denk swimmen in de rain! Adios en een heleboel kusjessssssssssssss xxxxxxxxxxxx

  • 23 December 2010 - 08:55

    Leo:

    Hallo lieve schatten! Muahaa ik ben lekker weer de eerste reactie alias een zielige internetverslaafde die veel te vroeg opstaat... Maar o wat een heerlijk verhaal weer en het verbaast me toch hoeveel activiteiten jullie daar nog verrichten haha. Ik zie jullie uiteraard 1 januari als ik de staatsloterij gewonnen heb! tot snel!

  • 23 December 2010 - 09:03

    Je Adoptieouders!!:

    Sjaan voor vrienden, dus ook voor ons, 't is wel goed hé, wat een heerlijke schrijfstijl heb je. Hier moet je zeker mee doorgaan, reisverslagen voor een blad of zelf een boek maken, Succes verzekerd, hoef je niet verder te "ploeteren" in de (strand) horeca. Het is net of wij het ook beleven, Veel schrijven, hartstikke leuk om te lezen en uiteraard je belevenissen te volgen.
    Nog veel reis en schrijfplezier, we volgen je met veel belangstelling en een beetje jaloers omdat wij het in onze jeugd ( lang geleden ) niet gedaan hebben.

  • 24 December 2010 - 12:01

    Marieta:

    blijft fijn om te lezen! Veeeeeeeeel plezier ook op de partyyy! x

  • 26 December 2010 - 10:55

    Ilse:

    ik ben het met martieta eens!! veel plezier daar schatjes.. en jullie missen met al die kerstgedachtes is als een gapend gat in mijn hart.
    om even sentimenteel te doen.
    liefde xx

  • 06 Januari 2011 - 11:52

    Bennieboi:

    Haha, wat een geweldige verslagen zijn dat toch weer J!! XD je kan echt grappig vertellen XD Dat van die mensen die stilstaan is echt raar man! Toen ik in Bissau was (hoofdstad van Guine-Bissau) had je ook zoiets: Bij het oude koninklijk/presidentieel paleis (whatever..) dat 10 jaar geleden kapotgeschoten was, haalden ze om 6 uur 's avonds nog steeds te nationale vlag naar beneden, en dat paleis staat voor een rotonde, en precies om 6 uur ging er een trompetgeluid af en IEDEREEN stond gewoon midden op de weg stil en ging hun auto uit enzo,, echt vaag!!! wel gaaf om te zien^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha Ngan

Jeanette

Hier heb ik al veel geblaat over voornamelijk Noord-Amerika en nu ga ik dat hopelijk ook veel doen over Zuid-Amerika (en in de toekomst natuurlijk nog over veeeeeeeele andere reizen).

Actief sinds 05 Juni 2009
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 55408

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 23 April 2016

Rrroadtrip Portugal

28 November 2010 - 02 Maart 2011

Overwinteren in Azië

01 Maart 2010 - 28 April 2010

Ecuador y Peru

10 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Bouwen in Ghana

05 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amerika baby!

10 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Bouwen in Ecuador

07 Oktober 2019 - 30 November -0001

Het verre oosten

Landen bezocht: